عصر اولین ها//ایرج حاتمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان با تبریک فراررسیدن هفته منابع طبیعی به بیان بخشی از عملکرد این اداره طی سال اخیر اشاره داشت. به گزارش عصر اولین ها، حاتمی در این خصوص اظهار داشت: در حوزه حفاظت و صیانت از جنگلهای طبیعی حوزه زاگرس و عرصه ها و اراضی […]

عصر اولین ها//ایرج حاتمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان با تبریک فراررسیدن هفته منابع طبیعی به بیان بخشی از عملکرد این اداره طی سال اخیر اشاره داشت.

به گزارش عصر اولین ها، حاتمی در این خصوص اظهار داشت: در حوزه حفاظت و صیانت از جنگلهای طبیعی حوزه زاگرس و عرصه ها و اراضی ملی اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام گرفته است. علاوه بر این چندین طرح جنگل کاری، پروژه های مرتعداری و قرق، پروژهای بیولوژیک جنگل و مرتع رد حوزه های آبخیز را نیز در شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به اجرا و تکمیل بند سنگ و سیمانی قلعه مدرسه بخش گلگیر افزود: پروژه های خشکه چین و سنگ و سیمانی و گابیونی در حوزه آبخیز قلعه راک بخش عنبر و بند گابیونی بلند آبهار(شهید یادگار خسروی کاهکش) حوزه آبخیز آبهار نیز در حوزه آبخیزداری طی یکسال اخیر اجرا گردیده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی مسجدسلیمان همچنین به توزیع بیش از ۵۰۰۰ اصله نهال رایگان در شهرستان اشاره داشت و اظهار داشت: کاشت و مراقبت و آبیاری طرحهای جنگلی امام رضا ۱ و ۲ و پارسوماش و حفاظت از پارکهای جنگلی تلبزان ، تمبی ، چال استران ، امام رضا ۱و۲ و پارسوماش و نیز اقدامات پیشگیرانه و مقابله با آتش سوزی در جنگلها و مراتع در عرصه های منابع طبیعی توسط این مجموعه انجام گرفته است. حاتمی همچنین ضمن تأکید بر نقش رسانه در راستای حفظ منابع طبیعی اشاره داشت: رسانه تاثیرگذارترین منبع برای حفظ و نگهداری از این منابع الهی است و مشارکت رسانه با منابع طبیعی همزمان با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌تواند در راستای حل مشکلات فعلی منابع طبیعی و آگاهی بخشی به جامعه در صیانت از آن موثر باشد.