همزمان با افزایش چشمگیر قیمت مرغ؛ مرغداری مدرن مسجدسلیمان در انتظار تأمین آب
همزمان با افزایش چشمگیر قیمت مرغ؛ مرغداری مدرن مسجدسلیمان در انتظار تأمین آب

رفع موانع تولید در مسجدسلیمان؛ از شعار و جلسات تا اقداماتی نیست که نیست

عصر اولین ها// در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به نظر می رسد موانع پیش روی تولید در مسجدسلیمان مرتفع نشده و مشکلات سرمایه گذاران در شهرستان همچنان به قوت خود باقی است. در روزهایی که قیمت مرغ به شکل چشمگیری افزایش یافته و نیازمند افزایش میزان عرضه در بازار است، برخی مرغداری ها در مسجدسلیمان با مشکلات تأمین آب مواجه هستند. در حالی که در کوتاهترین زمان ممکن از مناطق نزدیک می توان این مشکل را برطرف نمود.

به گزارش عصر اولین ها، یک واحد پرورش مرغ گوشتی در مسجدسلیمان علیرغم دریافت مجوز بهره برداری ۳۶ هزار قطعه ای بصورت سالانه همچنان با مشکل تأمین آب خود مواجه است. جهانگیر محمدی نیا مدیر این واحد در این خصوص اظهار داشت: واحد تولیدی موجود با مساحتی حدود دو هکتار (یک هکتار) زیر بناء مشتمل بر چهار سالن و ظرفیت سالانه تولید ۳۶ هزارقطعه مجوز بهره برداری را دریافت نموده اما همچنان با مشکلات تأمین آب روبرو است.
وی افزود: این واحد تولیدی حدود شش ماه پیش تکمیل و آماده بهره برداری است که برای ۵ نفر بصورت مستقیم و دهها نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند. این واحد مجهز به دوربین مدار بسته، وسایل و تجهیزات مکانیزه است که تنها با یک اپراتور مدیریت می شود و می توان گفت از مدرنترین واحدهای مرغداری منطقه به شمار می رود.


محمدی نیا همچنین بیان داشت: علیرغم وجود آب در حدود ۸۰۰ متری این واحد، برنامه تأمین آب مرغداری به فاصله ۵۰ کیلومتری از گلگیر در دست اقدام است. هر چند آب گلگیر دارای گوگرد بوده و قابل استفاده برای مرغداری و حتی احشام نیست. ضمن این که آبرسانی هفتگی به میزان ۵ یا ۶ هزار لیتر برای این واحد تولیدی کافی نیست.
این سرمایه گذار خطاب به مسئولین و مدیران شهرستان گفت: در شرایط فعلی که لوله های آبرسانی روستای محمدآباد از دهه ها قبل موجود است انتظار می رود با افزایش فشار آب و پمپاژ آن از پل تمبی و کنار کارخانه مشکل آب مرغداری نیز مرتفع شود.