هوشمندسازی اهواز نقطه تحول در مبارزه با فساد است
هوشمندسازی اهواز نقطه تحول در مبارزه با فساد است
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با بیان اینکه گام نخست هوشمند سازی مدیریت شهری در اهواز محقق شده است گفت: هوشمندسازی در مدیریت شهری نقطه تحول شهر اهواز برای مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت است.

احمد سراج روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از طرح های هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز در سالن تالار شهر اهواز، هوشمندسازی را نیاز کنونی مدیریت شهری دانست و افزود: نگاه هوشمندانه به مدیریت شهری در مجموعه شهرداری اهواز نشان دهنده فهم درست از ضرورت هوشمندسازی در مدیریت شهری است.

وی هوشمندسازی در مدیریت شهری را حرکتی پویا، شتابنده و جمعی دانست گفت: به روز رسانی دایم، همراه با حرکت پرشتاب و هدفمند با استفاده از تمام ظرفیت های مدیریتی الزامی است که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت تحقق تفکیک پسماند از مبدا به صورت هوشمندانه در اهواز ادامه داد: استفاده از ابزارهای جدید برای ساماندهی و بهره گیری از پسماند شهری به عنوان یکی از منابع ثروت آفرینی و اشتغال زایی باید در دستور کار باشد.

پروژه اینترنت نسل پنجم اهواز در کشور بهترین است

مدیرعامل شرکت ایرانسل نیز در این آیین با بیان اینکه شرکت ایرانسل در خوزستان از ابتدای فعالیت سرمایه گذاری خویی انجام داده است گفت: ایرانسل با مشارکت شهرداری اهواز ۱۱۱ کیلومتر فیبر نوری با هزینه ۵۵۰ میلیارد ریال در اهواز اجرایی کرده است.

بیژن عباسی آرند با اشاره به تلاش برای راه اندازی اینترنت نسل پنجم در اهواز افزود: نسل پنج اینترنت در شهر اهواز یکی از بهترین شبکه های اینترنت کشور است که با بهره برداری از آن، اهواز جزو نخستین شهرهای کشور است که کل مردم این شهر تجربه اینرنت با پهنای باند بسیار بزرگ را تجربه می‌کنند.

۹ طرح زیرساختی هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در این آیین به بهره برداری رسید.

سامانه پنجره واحد مجوزهای مبتنی بر ملک،  زیرساخت پرداخت الکترونیک به عنوان نخستین زیرساخت پرداخت الکترونیک حوزه حمل و نقل کشور، زیرساخت شهر هوشمند توسعه فیبر نوری و پروژه FTTH و اپلیکیشن “اهواز من” از جمله طرح هایی است که در این آیین رونمایی شد.

همچنین در این آیین راه اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی شهر اهواز (SDI)، مرحله نخست نظارت هوشمند بر ساخت و ساز شهری، سامانه جامع سرمایه انسانی حقوق و دستمزد، سامانه مدیریت لوایح و مصوبه های شورای اسلامی شهر اهواز و ارتقای مرکز داده به بهره برداری رسید.

  • منبع خبر : ایرنا