هیجان، آدرنالین و تفریح سالم با باشگاه پینت بال سنگر در مسجدسلیمان
هیجان، آدرنالین و تفریح سالم با باشگاه پینت بال سنگر در مسجدسلیمان

شهر اولین ها / ورزش پینت بال، ورزشی مهیج، پر از تحرک و شاد و مفرح است که بوسیله اسلحه های مخصوص و تیرهای رنگی در تیم های ۵ یا ۷ نفره در سطح کشور و جهان به صورت دوستانه و یا مسابقات محلی، استانی، کشوری و بین‌المللی در حال انجام است. این ورزش به […]

شهر اولین ها / ورزش پینت بال، ورزشی مهیج، پر از تحرک و شاد و مفرح است که بوسیله اسلحه های مخصوص و تیرهای رنگی در تیم های ۵ یا ۷ نفره در سطح کشور و جهان به صورت دوستانه و یا مسابقات محلی، استانی، کشوری و بین‌المللی در حال انجام است. این ورزش به صورت تیم های آقایان، بانوان و یا به صورت مختلط و خانوادگی در سرتاسر جهان انجام می پذیرد و هیچ محدودیت سنی ای در این ورزش وجود ندارد. 

باشگاه پینت بال سنگر مسجدسلیمان با همت اداره ورزش و جوانان و شهرداری این شهرستان راه اندازی و چند صباحی است که افتتاح گردیده است. اما در ابتدا بهتر است توضیحاتی در مورد این ورزش را در زیر مطالعه فرمائید: 

پینت بال یا بازی رنگ‌اندازی (به انگلیسی: Paintball) یک نوع ورزش گروهی است که به طور کلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یک دیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند. پینتبال را می‌شود در فارسی در قیاس با تیراندازی، «رنگ‌اندازی» نامید.

پینت بال در ایران طرفداران بسیاری دارد و در سطح حرفه ای هم در ایران بسیار پیشرفت داشته به طوری که لیگ حرفه ای این ورزش در ایران از سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و تیم داتیس از ایران به عنوان تیم ملی در ۴ دوره متوالی قهرمان آسیا شده و در مسابقات بین قاره ای که در فرانسه برگزار شد نیز توانستند به مقام پنجم دست پیدا کنند. زمین های پینت بال مختلفی در ایران وجود دارند که به سرعت در تمامی استانها شاهد تاسیس باشگاه های پینت بال هستیم. نخستین باشگاه در ایران به نام پینت بال متریکس در سال ۸۱ ساخته شد که بزرگترین زمین پینت بال سر پوشیده جهان است.

ورزش پینت بال از کجا آمده است؟

 اوایل دهه ی ۱۹۷۰ در وزارت کشاورزی امریکا ماشین هایی وجود داشت که عقب آنها پمپی متصل بود که رنگ را به مسافت های دور پرتاب می کرد و با این وسیله ، درخت هایی که باید قطع یا هرس می شدند ،علامت گذاری می کردند.

در حدود پانزده سال است که پینت بال به طور رسمی بازی میشود و ۵ سال است که به کمیته بین المللی المپیک معرفی شده است تا در بازی های المپیک به عنوان ورزشی جدید وارد گردد فرم جدید پینت بال در حال بررسی درکمیته بین المللی المپیک تحت نام x-ball می باشد . از پینت بال به عنوان شطرنج زنده در جهان نام برده می شود.

.

باشگاه پینت بال سنگر در مسجدسلیمان پذیرای علاقمندان به انجام این ورزش در سانس های مختلف از ساعت ۷ صبح تا ۱ بامداد می باشد. قابل ذکر است که لباس و تجهیزات کامل اعم از لباس، اسلحه، جلیقه، ماسک ایمنی، دستکش و کاور  به هر نفر تعلق می گیرد. هرسانس ۹۰ دقیقه بوده و تعداد ۶ تا ۱۰ نفر، ورودی هر نفر ۱۷٫۰۰۰ تومان به همراه خشاب ۵۰ تیری می باشد. 

.

جهت رزرو سانس باشگاه پینت بال سنگر از طریق شماره تلفن ۰۹۰۳۷۸۵۵۹۸۹ و یا آیدی تلگرام T.me/Arman_b12 اقدام نمائید. 

آدرس: خوزستان، مسجدسلیمان، باشگاه مرکزی، جنب پارک سینا، باشگاه پینت بال سنگر

کانال تلگرام پینت بال سنگر مسجدسلیمان: T.me/SangarPaintballMIS 

اینستاگرام پینت بال سنگر مسجدسلیمان: Instagram.com/SangarPaintball_MIS

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.