ورزش‌های محله‌ای در اهواز راه اندازی می‌شود
ورزش‌های محله‌ای در اهواز راه اندازی می‌شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز گفت: برای توسعه ورزش محله‌ای، برنامه‌ریزی برای حضور مربیان ورزشی در ۲۰ محله از مناطق مختلف اهواز در حال انجام است.

محمدحسین ملایی زمانی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز اظهار کرد: ورزش همگانی و بسترسازی فرهنگی آن یکی از مهمترین مسائلی است که تاکنون توجه کمتری به آن شده و کار مشخص و قوی در خصوص آن صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز تاکید کرد: باید بستری فراهم شود که حداقل ۲۰ مربی در ۲۰ منطقه شهری اهواز حضور داشته باشند تا شهروندان در زمان‌های صبح و عصر ورزش‌های متناسب با شرایط سنی خود را انجام دهند.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم در خصوص حضور مربیان ورزشی در محلات در حال انجام است و تا ابتدای بهمن ماه سال جاری محلاتی که مربی در آنجا حاضر می‌شود، مشخص و اعلام می‌شوند.

ملایی زمانی ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هر شخص ورزش مناسب خود را انجام دهد بر همین اساس یکی از کارهایی که در این برنامه انجام می‌شود، این است که ورزش‌هایی به شهروندان آموزش داده شود که متناسب با وضعیت سلامتی، جسمی و شرایط سنی آنها باشد.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی و ایجاد فرهنگ عمومی ورزش همگانی جزو اولویت‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز است چراکه ورزش همگانی سبب افزایش شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

  • منبع خبر : مهر