وزارت نیرو با تمام توان مشکل بی آبی خوزستان را برطرف کند
وزارت نیرو با تمام توان مشکل بی آبی خوزستان را برطرف کند

عصر اولین ها// ایمان محمدی نرگسی فعال اجتماعی خوزستانی ، امروزدر مصاحبه با خبرنگار ما گفت : وظیفه اصلی وزارت نیرو و معاونت منابع آب آن ، تامین آب کشاورزی و شرب مردم نقاط مختلف کشوراست و این وزارتخانه باید هرچه سریعتر نسبت به رفع معضل کم آبی در خوزستان اقدام کند . این فعال […]

عصر اولین ها// ایمان محمدی نرگسی فعال اجتماعی خوزستانی ، امروزدر مصاحبه با خبرنگار ما گفت : وظیفه اصلی وزارت نیرو و معاونت منابع آب آن ، تامین آب کشاورزی و شرب مردم نقاط مختلف کشوراست و این وزارتخانه باید هرچه سریعتر نسبت به رفع معضل کم آبی در خوزستان اقدام کند .

این فعال اجتماعی خشک شدن تالاب‌ها و برخی رودخانه های خوزستان را نتیجه تعصب مدیران کشوری دانست که علی رغم مسئولیتهای کشوری همچنان در گیر تفکرات شهرستانی هستند و تصمیمات شهرستانی میگیرند .
وی زندگی در استان خوزستان را مستلزم برقرار بودن شرایط مطلوب زیست محیطی در تالابها و رودخانه های این استان دانست و افزود تجربه تلخ سالهای گذشته نشان داده خشک شدن تالابها و رودخانه های استان به هر دلیلی باعث فعال شدن کانونهای ریزگردی جدید در این استان و فلج کردن زندگی مردم و صنایع مختلف خواهد شد .
ایمان محمدی نرگسی هجوم وزارت نیرو به منابع آبی خوزستان بمنظور تامین آب استانهایی که هزاران کیلومتر از خوزستان فاصله دارند ،ظلم آشکار در حق مردم استان دانست و افزود این وزارتخانه بجای انجام تحقیقات علمی و بررسی شیوه های مختلفِ انتقالِ آبِ خلیج فارس به مرکز کشور و احداث تاسیسات آب شیرین کن ، مدام به دنبال آسان کردن کار خود از طریق طرحهای غیر علمی است که این روزها شاهد یکی از طرحهایی هستیم که باعث ایجاد مشکلات فراوان در اکوسیستم منطقه خوزستان شده است .
ایمان محمدی نرگسی مسئول شبکه مردمی جوانان انقلاب اسلامی : راه حل مشکل کمبود آب در دیگر استانها را برنامه ریزی دقیق میداند و می افزاید طرح آمایش سرزمینی برای اجرای طرح‌ها و پروژه های مهم کشور باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا دیگر شاهد راه اندازی کارخانه فولاد که یکی از صنایع آب بر محسوب میشود در دل کویر نباشیم .
وی طرح آمایش سرزمینی را در موقعیت کنونی کشور بسیار لازم دانست و تصریح کرد در صورت اجرای این طرح در کشور ، پروژه های مهم و سرمایه گذاری های سنگین در زمینه صنایع مختلف بر اساس استعدادهای واقعی مناطق مختلف کشور صورت میگیرد و دیگر نگران تأمین نیازمندی‌های این کارخانه ها نخواهیم بود .
ایمان محمدی نرگسی رئیس ستاد مرکزی قرارگاه جهادی و محرمیت زدائی انقلاب اسلامی: انتقال آب از سرشاخه های کارون وکرخه در استان خوزستان به بهانه تامین آب زمینهای کشاورزی در دیگر مناطق کشور را مضحک دانست و افزود وجود زمینهای کشاورزی مسطح در استان خوزستان این استان را به یکی از مستعد ترین مناطق کشور برای گسترش صنعت کشاورزی تبدیل کرده که در صورت فراهم شدن شرایط برای انجام کشاورزی ،این استان قادر خواهد بود بخش اعظمی از نیاز کشور به محصولات کشاورزی را برطرف کند .
این فعال اجتماعی خشک شدن تالابها و رودخانه های استان ونیز برخی از چشمه های آب شیرین در استان را مساوی با پایان زندگی در خوزستان میداند و می افزاید کمبود آب در خوزستان نیروی مظاعفی از دستگاههای مختلف را تلف میکند که باید هرچه سریعتر برای پایان دادن به این وضعیت اقدام کرد .
وی از وزارت نیرو خواست بجای انتقال غیر علمی آب به دنبال ابداع و یا الگو گیری از تجربه موفق دیگر کشورها برای تامین آب کشور باشد و فکر زاینده داشته باشد نه تخریبگر.