وضعیت نانوایی ها در مسجدسلیمان با رویکرد دستوری مدیریت نمی شود
وضعیت نانوایی ها در مسجدسلیمان با رویکرد دستوری مدیریت نمی شود
علیرغم برگزاری جلسات مکرر شورای آرد و نان در مسجدسلیمان همچنان اخباری مبنی بر کیفیت پایین نان و بی نظمی در ساعات کارکرد نانوایی ها در مسجدسلیمان به گوش می رسد.

به گزارش عصر اولین ها، مولایی سرپرست فرمانداری در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان گفت: دستگاه های نظارتی موظف هستند بر کیفیت و ساعت پخت نان در شهرستان نظارت و با متخلفین برخورد قاطع کنند. وی افزود: نظارت بر کیفیت و ساعت پخت نان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مواردی است که بازرسین در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد لازم را انجام دهند و در صورت تکرار نانوایی ها با جریمه سنگین و کسر سهمیه مواجه خواهند شد.

یکسال قبل نیز رضایی فاضل سرپرست وقت فرمانداری مسجدسلیمان در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان از برخورد قاطع با نانوایی های متخلف خبر داد و گفت: نانوایی ها تا یک هفته فرصت دارند نسبت به بالا بردن کیفیت نان اقدام کنند، همچنین با نانوایی هایی که کم فروشی و گران‌فروشی می کنند با قاطعیت برخورد و پلمپ خواهند شد. وی افزود: گشت های بازرسی به صورت شبانه روزی بر کیفیت پخت، ساعت پخت و نحوه تخصیص آرد نانوایی ها نظارت خواهند کرد و اگر تخلفی صورت گیرد برخورد قاطع انجام خواهد شد.

با این حال به نظر می رسد رویکرد دستوری و مجازی برای حل مشکلات حوزه آرد و نان مسجدسلیمان نتیجه بخش نخواهد بود و اقدامات میدانی کامل بخش عمده ای از این مشکلات را حل خواهد کرد. استفاده از بازرسان آموزش دیده و تعدد آن ها در ساعات کاری نانوایی ها نقش مهمی در فرایند نظارت ها دارد. استمرار فعالیت کارگروههای آرد و نان و نظارت هدفمند بر فعالیت نانوایی‌ها نیز ضروری جلوه می نماید تا با تخلفات صورت گرفته برخورد و نسبت به تشویق نانوایان قانونمند نیز برنامه ریزی شود. علاوه بر این دستگاه‌های نظارتی می توانند زمینه نظارت مردم را نیز با گزارش دهی (و پیگیری موضوع) همچنین موظف کردن نانوایی‌ها به نصب ساعات کار و همچنین درج تلفن رسیدگی به تخلفات فراهم کند.