وعده ارائه اینترنت به ۱۱ روستای اندیکا محقق نشد
وعده ارائه اینترنت به ۱۱ روستای اندیکا محقق نشد

نصب تجهیزات اینترنت مؤمن آباد از مصوبات شورای اداری فرمانداری شهرستان اندیکاست و فرماندار چندین بار در جلسات شورای اداری شهرستان بر رفع این مشکل تأکید کرده و مکاتبات زیادی پیروی درخواست اهالی منطقه با مدیران مخابرات استان داشته است ولی تاکنون وعده‌های مسئولان به اقدام عملی منتج نشد.

عصر اولین ها// دهیار روستای مؤمن آباد شهرستان اندیکا از محقق نشدن وعده مسئولان برای ارائه اینترنت به ۱۱ روستا با جمعیت چهار هزار نفری تحت پوشش خبر داد.

کاظم رضایی صالح بابری اظهار کرد: سایت مخابراتی روستای مؤمن آباد اندیکا در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد و این سایت، ۱۱ روستا و جمعیتی بالغ‌بر چهار هزار نفر را تحت پوشش آنتن دهی قرار داده است اما از سال ۱۳۹۷ تاکنون، دهیاری و شورای اسلامی روستاهای منطقه برای اتصال اینترنت پیگیر حل مشکل بوده‌اند ولی به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: روستاهای مؤمن آباد، طالپا، خسرو، فرزاد کهزاد، زیر تنگ آب زر، نبی الله، عالیپیر، الله رحیم، عالی آباد، دره دان، نیزار، شیرکش، شیرین آب، کول سرخ و همچنین چهار مدرسه دبیرستان دوره اول، سه مدرسه دبیرستان دوره دوم، ۱۱ مدرسه مقطع ابتدایی و سه خانه بهداشت از نعمت اینترنت (آن هم در این دوره که بیشتر آموزش‌ها بر بستر الکترونیکی و اینترنتی انجام می‌شود) بی‌بهره مانده‌اند.

دهیار روستای مؤمن آباد اندیکا تصریح کرد: با توجه به موقعیت ارتباطی روستاها که در جاده اصلی محور مسجدسلیمان به شهرکرد قرار دارند، روزانه مسافران زیادی از این منطقه عبور و در روزهای تعطیل و ایام نوروز گردشگران بسیاری از مناطق مختلف کشور به این منطقه سفر می‌کنند اما اینترنت در این منطقه وجود ندارد.

رضایی صالح بابری ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط کرونا تحصیلات مجازی دانشجویان و دانش آموزان منطقه با مشکل مواجه شده و روزانه باید به مناطق دیگر سفر کنند تا بتوانند از نعمت اینترنت بهره‌مند شوند.

وی خبر داد: نصب تجهیزات اینترنت مؤمن آباد از مصوبات شورای اداری فرمانداری شهرستان اندیکاست و فرماندار چندین بار در جلسات شورای اداری شهرستان بر رفع این مشکل تأکید کرده و مکاتبات زیادی پیروی درخواست اهالی منطقه با مدیران مخابرات استان داشته است ولی تاکنون وعده‌های مسئولان به اقدام عملی منتج نشد.

دهیار روستای مؤمن آباد اندیکا درخواست کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط اضطراری و مهم دانش آموزان منطقه و برای برگزاری امتحانات پایان‌ترم هرچه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

رضایی صالح بابری یادآور شد: همه پیگیری و مکاتبات اداری برای انجام امور کارشناسی با پیگیری دهیاری مؤمن آباد انجام شد ولی تاکنون این مشکل حل نشده است؛ اینترنت یکی از خواسته‌های مهم عمومی تمام اقشار و ساکنان این منطقه است که با دهیاری‌ها به عنوان نزدیک‌ترین نهاد در دسترس به صورت روزانه تماس و یا حضوری مراجعه می‌کنند.

وی گفت: از مسئولان مخابرات استان خوزستان، شهرستان اندیکا و مسجدسلیمان انتظار می‌رود که در رفع این مشکل مهم اقدامات لازم را با قید فوریت انجام دهند.

  • منبع خبر : مهر