وقتی میراث تاریخی در مسجدسلیمان به قالیشویی تبدیل می شود
وقتی میراث تاریخی در مسجدسلیمان به قالیشویی تبدیل می شود

عصر اولین ها// باشگاه کاوه در مسجدسلیمان با قدمتی بیش از ۹۰ سال یکی از بزرگ ترین و مجهزترین باشگاهها در سطح کشور محسوب می شد که گفته می شود این روزها تبدیل به قالیشویی شده است. به گزارش عصر اولین ها، باشگاه کاوه مسجدسلیمان واقع در منطقه بازار چشمه علی از جمله باشگاههای چندمنظوره […]

عصر اولین ها// باشگاه کاوه در مسجدسلیمان با قدمتی بیش از ۹۰ سال یکی از بزرگ ترین و مجهزترین باشگاهها در سطح کشور محسوب می شد که گفته می شود این روزها تبدیل به قالیشویی شده است.

به گزارش عصر اولین ها، باشگاه کاوه مسجدسلیمان واقع در منطقه بازار چشمه علی از جمله باشگاههای چندمنظوره در شهرستان به شمار می رود که طی دهه های گذشته ورزشکاران پرافتخار زیادی را به ورزش کشور معرفی نموده است. این روزها اما گفته می شود که این میراث تاریخی منطقه جهت قالشویی واگذار شده است. هر چند سال گذشته حسنوند رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان از انجام مقدمات ثبت این مکان ارزشمند تاریخی بعنوان یک اثر ملی خبر داده بود. از این رو طبق قانون هر گونه تغییر کاربری یا تخریب این باشگاه ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

باشگاه کاوه با قدمتی بیش از ۹۰ ساله جزیی از میراث فرهنگی و تاریخی مسجدسلیمان به شمار می رود که محل پرورش قهرمانان بزرگی همچون استاد بهمن مطلق (پدر وزنه برداری آسیا) استاد شاکرم کرم زاده، استاد محمد زمان مُهمدی، استاد امیری منگشتی، برادران کاکولکی و… در رشته ی وزنه برداری، و زنده یاد پوپ، مصطفی ظهراب زاده، بوستانی، علیزاده در رشته ی کشتی، زنده یاد شعبان پور حبیبی، برادران پناهی، باهو، شهنی کرم در رشته ی والیبال و… بوده است.

انتظار می رود تا مسئولین ذیربط با رسیدگی به موضوع ضمن جلوگیری از واگذاری این مکان ارزشمند تاریخی و فرهنگی و ممانعت از هرگونه تغییر کاربری باشگاه، مقدمات ثبت ملی این اثر را پیگیری و انجام نمایند تا شاهد رونق دوباره فرهنگ و ورزش در منطقه بازار چشمه علی باشیم.