پاداش محیط بان نمونه و جانباز خوزستانی؛ از تجلیل رئیس جمهوری تا تعلیق از کار!؟
پاداش محیط بان نمونه و جانباز خوزستانی؛ از تجلیل رئیس جمهوری تا تعلیق از کار!؟

عصر اولین ها// هادی جلالی محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و پناهگاه حیات وحش شادگان بوده که در سال های اخیر بعنوان یکی از محیط بانان فداکار معرفی و با حضور رئیس جمهور مورد تجلیل قرار گرفت. جلالی چندماه قبل بعنوان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان منصوب شد و اقدامات […]

عصر اولین ها// هادی جلالی محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و پناهگاه حیات وحش شادگان بوده که در سال های اخیر بعنوان یکی از محیط بانان فداکار معرفی و با حضور رئیس جمهور مورد تجلیل قرار گرفت. جلالی چندماه قبل بعنوان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان منصوب شد و اقدامات مطلوبی در راستای حفاظت از محیط زیست برنامه ریزی و عملیاتی نمود. هر چند گفته می شود که طی هفته های اخیر بنا به نظر اداره کل حفاظت محیط زیست حکم تعلیق وی از محل کار خود صادر شده است.

به گزارش عصر اولین ها، هادی جلالی از محیط بانان نمونه و فداکار کشور و خوزستان به شمار می رود که طی بیش از یک دهه خدمت در حوزه محیط زیست، در مقابل بسیاری از شکارچیان و صیادان غیرمجاز و متخلف ایستادگی نمود و در این راه دچار مصدومیت شدید نیز شده است. وی که از جمله محیط بانان جانباز به شمار می رود و حدود ۸۰ ساچمه در بدن دارد، نوه یک رزمنده شهید جنگ تحمیلی نیز محسوب می شود. از هادی جلالی در نخستین جشنواره شهید رجایی در دولت یازدهم با حضور رئیس جمهور بعنوان یکی از کارمندان نمونه تجلیل شد و دو بار بعنوان محیط بان نمونه معرفی شده است.

جلالی اوایل مهرماه سال جاری بعنوان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان منصوب شد و طی ماههای اخیر اقدامات متعددی در راستای حفاظت و پاسداری از محیط زیست برنامه ریزی نمود. با این حال گفته می شود طی هفته های اخیر حکم تعلیق جلالی از محل کار خود بنا به نظر اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان صادر شده است. از طرفی گویا موضوع به زمانی بر می گردد که جلالی بعنوان رییس وقت اداره حفاظت محیط زیست حمیدیه و با توجه به جلوگیری از ورود اتباع کشورهای عربی برای شکار در منطقه حفاظت شده اقداماتی را در این خصوص صورت داد. هر چند که این موضوع به مذاق برخی ذینفعان شکار خوش نیامد و گفته می شود با اعمال نفوذ و تشکیل پرونده قضایی درصدد مقابله برآمدند. هر چند که موضوع تعلیق از کار نمی تواند پاسخی شایسته به تلاش و پیگیری ها در راستای مقابله با شکارچیان و صیادان متخلف و غیرمجاز تلقی گردد. انتظار می رود تا اداره کل محیط زیست خوزستان ضمن حمایت حداکثری از عوامل و مجموعه پرتلاش خود در شهرستان ها بستر مناسبی برای انگیزه بخشی به تلاش آنان فراهم سازد. از این رو انتظار می رود تا اداره کل محیط زیست خوزستان در راستای اطلاع رسانی مطلوب در این خصوص شفاف سازی نماید.