پاکسازی آتشکده باستانی سرمسجد در مسجدسلیمان به همت تشکل های محیط زیستی
پاکسازی آتشکده باستانی سرمسجد در مسجدسلیمان به همت تشکل های محیط زیستی

عصر اولین ها// همزمان با هفته گردشگری محدوده آتشکده باستانی سرمسجد در مسجدسلیمان به همت تشکل های محیط زیستی شهرستان پاکسازی شد. به گزارش عصر اولین ها، محدوده گردشگری آتشکده باستانی سرمسجد میزبان دهها تن از دوستداران محیط زیست و گردشگری بود تا به همت آنان و بصورت داوطلبانه پاکسازی شود. در این برنامه همچنین […]

عصر اولین ها// همزمان با هفته گردشگری محدوده آتشکده باستانی سرمسجد در مسجدسلیمان به همت تشکل های محیط زیستی شهرستان پاکسازی شد.

به گزارش عصر اولین ها، محدوده گردشگری آتشکده باستانی سرمسجد میزبان دهها تن از دوستداران محیط زیست و گردشگری بود تا به همت آنان و بصورت داوطلبانه پاکسازی شود. در این برنامه همچنین فعالین محیط زیست با هدف آگاهی بخشی از خطرات فیلتر سیگار جامعه پویش جمع آوری فیلتر سیگارها را نیز اجرا نمودند. این برنامه با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست، دوستداران آوای طبیعت کارون، موسسه ندای مردم زاگرس و بانوان طبیعت دوست آسماری انجام گرفت.

لازم به ذکر است آتشکده یا معبد سرمسجد یکی از مهمترین مکان‌های تاریخی و باستانی استان خوزستان به شمار می رود که در شمال شرقی شهر مسجدسلیمان قرار دارد. بر پایه کاوش‌های صورت گرفته درگذشته و آثار بدست آمده، باستان‌شناسان قدمت آن را اشکانی می‌دانند. هر چند گمانه‌زنی‌ها نیز از نشانه‌های هخامنشی در این محوطه تاریخی حکایت می کند.