پاکسازی عمومی طبیعت در آخرین جمعه سال به همت فعالین محیط زیست شهر اولین ها+ تصاویر
پاکسازی عمومی طبیعت در آخرین جمعه سال به همت فعالین محیط زیست شهر اولین ها+ تصاویر

شهر اولین ها// در روزهایی که خانه تکانی در اکثر خانه ها در حال انجام است ، طبیعت پیرامون ما نیز به توجه جدی نیاز داشت و در آخرین جمعه سال دوستداران طبیعت و فعالین محیط زیست مسجدسلیمان فارغ از دغدغه های روزمره همزمان با سایر شهرهای استان و کشور به پاکسازی گسترده ای در […]

شهر اولین ها// در روزهایی که خانه تکانی در اکثر خانه ها در حال انجام است ، طبیعت پیرامون ما نیز به توجه جدی نیاز داشت و در آخرین جمعه سال دوستداران طبیعت و فعالین محیط زیست مسجدسلیمان فارغ از دغدغه های روزمره همزمان با سایر شهرهای استان و کشور به پاکسازی گسترده ای در طبیعت و محیط زیست اقدام نمودند.

به گزارش شهر اولین ها، فعالین محیط زیست و دوستداران طبیعت مسجدسلیمان همزمان با سایر شهرستانها با حضور در منطقه گردشگری روستای آرپناه در شهر لالی پاکسازی این منطقه را در برنامه کاری خود قرار دادند. در این برنامه که به همت اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان و مشارکت سازمانهای مردم نهاد مسجدسلیمان و لالی انجام گرفت ضمن توزیع کیسه زباله در بین مسافرین و گردشگران حاضر در منطقه تلاش گردید تا در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله ها در طبیعت فرهنگ سازی شود. در این برنامه همچنین کتاب ” جنایت علیه محیط زیست” نوشته دکتر رادمنش در بین گردشگران توزیع شد.علاوه بر این انجمن نگین ایران زاگرس با تهیه و توزیع پرسشنامه هایی در بین گردشگران علاقمندی آنان به محیط زیست و مشارکت در برنامه های زیست محیطی را مورد ارزیابی قرار دادند.

نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان با اشاره به روزهای پایانی سال و در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت:با تلاش دوستداران طبیعت  و فعالین محیط زیست تلاش نمودیم تا برنامه پاکسازی طبیعت صورت پذیرد. هرچند که این امر با همراهی و همت شهروندان و گردشگران میسر می شود. وی با بیان این مطلب که قوم بختیاری همواره از لحاظ فرهنگی سرآمد بوده است خاطرنشان ساخت: از مردم منطقه و شهروندان انتظار می رود که غنای فرهنگی و طبیعت دوستی خود را بار دیگر به اثبات برسانند و قطعاً طبیعتی عاری از زباله و پسماند را با کوشش این عزیزان شاهد خواهیم بود.

نجاتی همچنین ضمن آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای کلیه هموطنان به مسافرین نوروزی و گردشگران توصیه نمود که ضمن احترام به طبیعت و توجه به محیط زیست از روشن نمودن آتش در طبیعت، قطع کردن و بریدن شاخه درختان و رها نمودن زباله در طبیعت پرهیز کنند تا همه از حضور در طبیعت بکر و زیبای منطقه لذت ببریم.

گفتنی ست که انجمن نگین ایران زاگرس ،موسسه فرهنگی بلوط زاگرس، همیاران محیط زیست مسجدسلیمان، دوستداران محیط زیست لالی و لالی دیار پارسه سازمانهای مردم نهاد شرکت کننده در برنامه امروز بودند.