پای زمین خواران به طرح جنگلانه هم کشیده شد … تصاویر
پای زمین خواران به طرح جنگلانه هم کشیده شد … تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// مرحله دوم طرح ملی جنگلانه در شهرستان مسجدسلیمان به همت انجمن نگین ایران انجام گرفت که این برنامه تحت الشعاع ممانعت یکی از شهزوندان از اجرای طرح نهال کاری قرار گرفت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، مرحله دوم طرح ملی جنگلانه به همت اداره محیط زیست مسجدسلیمان و […]

سایت خبری شهر اولین ها// مرحله دوم طرح ملی جنگلانه در شهرستان مسجدسلیمان به همت انجمن نگین ایران انجام گرفت که این برنامه تحت الشعاع ممانعت یکی از شهزوندان از اجرای طرح نهال کاری قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، مرحله دوم طرح ملی جنگلانه به همت اداره محیط زیست مسجدسلیمان و انجمن نگین ایران زاگرس و با تأمین نهال ها از سوی واحد جذب آب پتروشیمی اجرا گردید. در این طرح حدود ۲۵۰ نهال از نوع درختان کُنار و کهور که سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه می باشند در تپه های منطقه مالجونکی کاشته شد.انجمن نگین ایران زاگرس که مدتهاست اجرای برنامه های نهال کاری در مناطق متعدد شهرستان را آغاز نموده با اجرای طرح ملی جنگلانه مقدمه ای را بر اجرای طرح کمربندسبز مسجدسلیمان صورت داده است.

از نکات جالب توجه و البته تأسف برانگیز این برنامه حضور یکی از شهروندان در محل اجرای برنامه بود که در نهایت منجر به ایجاد درگیری لفظی با اهالی و فعالین زیست محیطی که مشغول نهال کاری بودند گردید. این شهروند مدعی گردید که مالک بخشی از تپه های منطقه مالجونکی بوده و بهمین دلیل اقدام به جلوگیری از کاشت نهال در منطقه و حتی کندن چندین نهال کاشته شده نمود که البته با واکنش تند اهالی و بزرگان منطقه و نیز فعالین محیط زیست مواجه گردید. ضمن اینکه در ادامه ماجرا و با حضور مأمورین نیروی انتظامی جزئیات صورت جلسه گردید تا از طریق مراجع قضایی پیگیری ها صورت پذیرد.

با تمام این تفاسیر امیدواریم که تلاش فعالین زیست محیطی در شهرستان در کنار پیگیری های فرماندار و دادستان محترم شهرستان در خصوص جلوگیری از افرادی اینچنین که قصد ممانعت از اجرای طرح های نهال کاری با هدف تصرف زمین هایی که جزو منابع ملی بشمار می روند منجر به ایجاد فضاهایی دلنشین و سبز در دامان طبیعت های بکر محلات مسجدسلیمان گردد.

j 1 (33)j 1 (22)j 1 (64)j 1 (72)m

m2