پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از زیست محیطی ترین صنایعی است که تاکنون احداث شده
پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از زیست محیطی ترین صنایعی است که تاکنون احداث شده

عصر اولین ها// در پی انتشار خبری مبنی بر آلودگی پتروشیمی مسجدسلیمان در منطقه، روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی جوابیه ای در این خصوص ارسال نموده به شرح زیر می باشد: در خصوص شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان لازم بذکر است که این مجموعه یکی از زیست‌محیطی‌ترین صنایعی است که تاکنون احداث شده است. خوشبختانه مدیریت […]

عصر اولین ها// در پی انتشار خبری مبنی بر آلودگی پتروشیمی مسجدسلیمان در منطقه، روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی جوابیه ای در این خصوص ارسال نموده به شرح زیر می باشد:

در خصوص شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان لازم بذکر است که این مجموعه یکی از زیست‌محیطی‌ترین صنایعی است که تاکنون احداث شده است.
خوشبختانه مدیریت محترم شرکت جناب آقای دکتر داودی و‌ تیم‌ متخصص مجموعه توجه به قوانین و الزامات زیست محیطی و‌ رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در حوزه محیط زیست را از ابتدای پروژه تاکنون در نظر داشته و به مرحله اجرا رسانیده است.
در حوزه پساب لازم به توضیح است که واحد تصفیه پساب مجتمع یکی از مجهزترین واحدهای تصفیه پساب در بین پتروشیمی‌هاست به طوریکه تصفیه پساب در ۳ بخش بهداشتی، روغنی و پروسسی قابل انجام می‌باشد. هم اکنون نیز این واحدها در سرویس قرار دارند.
از جمله اقدامات دیگر این مجموعه در خصوص مدیریت پساب، احداث واحد تصفیه تکمیلی RO به منظور بازیابی مجدد آب از پساب با هدف صرفه جویی در منابع آب و ساخت حوضچه تبخیری جهت مدیریت نهایی دوریزهای واحد تصفیه می‌باشد که در نهایت پتروشیمی مسجدسلیمان هیچگونه دورریزی به محیط نخواهد داشت.
در زمینه پایش آلودگی هوای محیط نیز با خرید و نصب ایستگاه پایش کیفی هوای محیط اقدام موثری در راستای مدیریت کیفیت هوای محیط و رفاه حال شهروندان انجام شده‌ است.
همچنین از دیگر اقدامات این شرکت نصب سیستم‌های پایش آنلاین بر روی تمامی خروجی‌های منابع آلاینده اعم از دودکش‌ها و‌ خروجی پساب تصفیه شده‌ می‌باشد.
در خصوص آبهای خروجی از مجتمع نیز لازم به توضیح است که واحدهای فرایندی این مجتمع در حال حاضر در فاز پیش راه‌اندازی قرار دارند و هیچگونه پساب شیمیایی تولید نمی‌شود. در این خصوص اداره حفاظت محیط زیست چندین بار نمونه‌گیری انجام داده است. شرکت نیز جهت انجام طرح خوداظهاری با آزمایشگاه‌ معتمد محیط زیست قرارداد منعقد نموده است که نتایج مستقیما به اداره محیط زیست ارسال خواهد شد.