پرندگان مهاجر پل سفید اهواز و لزوم ساماندهی این جاذبه گردشگری-تفریحی
پرندگان مهاجر پل سفید اهواز و لزوم ساماندهی این جاذبه گردشگری-تفریحی
این جاذبه تفریحی و گردشگری می تواند زمینه ای مناسب برای بازشناسی اهواز و پل سفید به گردشگرانی باشند که علاقمند به حضور در خوزستان در این فصل از سال هستند.

پرواز پرندگان مهاجر بر روی پل سفید اهواز چند سالی ست جان دوباره ای به رودخانه کارون بخشیده است. پل سفید (هلالی) با قدمتی تاریخی یکی از جاذبه های اهواز به شمار می رود. از طرفی مهمانی پرندگان مهاجر از اوایل پاییز هرساله نمای زیبایی به رودخانه کارون بخشیده اند. علاوه بر این بسیاری از شهروندان لحظاتی خوش توام با شادی را برای مشاهده پرندگان سپری می کنند. این موضوع بعنوان یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری می تواند با ساماندهی بهتر و به شکلی هدفمند همراه شود.

همزمان با سرد شدن هوا در نیمکره شمالی پرندگان مهاجر به کشور و استان خوزستان مهاجرت می کنند. این پدیده طبیعی طی سال های اخیر رونق دوباره ای به پل سفید اهواز بخشیده است. این مکان تاریخی عمدتاً مکانی برای حضور پرشور شهروندان تبدیل شده تا با اشتیاق بیشتری ساعاتی خوش را به تفریح و غذا دادن به پرندگان سپری کنند. این جاذبه تفریحی و گردشگری می تواند زمینه ای مناسب برای بازشناسی اهواز و پل سفید به گردشگرانی باشند که علاقمند به حضور در خوزستان در این فصل از سال هستند.

ناگفته پیداست ایجاد زیرساخت های گردشگری در ساماندهی مکان های با جاذبه طبیعی و تفریحی و دستیابی به اهداف مدنظر در حوزه گردشگری تأثیربسزایی دارد. علاوه بر این تورهای گردشگری نیز ضمن بازشناسی جنبه های معماری و تاریخی پل سفید اهواز به گردشگران علاقمند، می توانند شرایط را برای حضور آنان در اهواز و تماشای گردهمایی پرندگان مهاجر فراهم سازند. از دیگر جنبه های مثبت و قابل توجه در ساماندهی بهینه این جاذبه تفریحی توریستی در اهواز ایجاد اشتغال های مقطعی و گردشگری پایدار بصورت سالانه خواهد بود.

 با رویکرد زیباشناختی به مقوله پیش گفته و بهره مندی از نظرات و ایده های کارشناسان حوزه متبوع، می توان زمینه را برای ساماندهی بهتر حاشیه رودخانه کارون و پل سفید و نیز ایجاد زیرساخت های مناسب تفریحی توریستی، بهسازی و گسترش محل های موردنظر برای استقرار و عبور و مرور گردشگران فراهم ساخت. از این رو ساماندهی بهتر وضعیت موجود پل سفید اهواز و مدیریت هدفمند مبتنی بر اهداف گردشگری جاذبه طبیعی پرندگان مهاجر این منطقه می تواند در سال های آتی لحظاتی دلپذیر را برای گردشگران علاقمند برای سفر به اهواز و حضور بر روی پل تاریخی رودخانه کارون با تماشای پرندگان ایجاد نماید.