پزشک مبتلا به کرونا در مسجدسلیمان چندین روز مشغول ویزیت بیماران بود
پزشک مبتلا به کرونا در مسجدسلیمان چندین روز مشغول ویزیت بیماران بود

عصر اولین ها// خبرهای واصله حاکی از ان است که پزشک مبتلا به کرونا چندین روز در مسجدسلیمان مشغول به طبابت بوده که پس از بررسی ها به قرنطینه فرستاده شد. با این حال به دلیل تهدید سلامت عمومی شکایتی در این خصوص تنظیم شده و در توسط دستگاه قضایی در دست بررسی قرار گرفته […]

عصر اولین ها// خبرهای واصله حاکی از ان است که پزشک مبتلا به کرونا چندین روز در مسجدسلیمان مشغول به طبابت بوده که پس از بررسی ها به قرنطینه فرستاده شد. با این حال به دلیل تهدید سلامت عمومی شکایتی در این خصوص تنظیم شده و در توسط دستگاه قضایی در دست بررسی قرار گرفته است.

به گزارش عصر اولین ها اسکندری رئیس دادگستری مسجدسلیمان اظهار داشت: تست کرونای این پزشک در تاریخ ۲۸ اسفندماه در حالی که در بیمارستان شفا در حال شیفت بود مثبت اعلام می‌شود و به ایشان اعلام شده باید قرنطینه شود اما وی به جای این که خود را قرنطینه کند تا چند روز بعد در بیمارستان کلگه به طبابت می‌پردازد. وی ادامه داد: همه مسوولان شهرستان به جد پیگیر این موضوع هستند و به دلیل تهدید سلامت عمومی، از سوی مرکز بهداشت و درمان شکایتی تنظیم و به دادستانی ارجاع شد که قطعا در اولین فرصت دستگاه قضا به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

با توجه به آن چه گفته شد قانونگذار مجازات اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی را در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، حبس تا یک سال در نظر گرفته است. همچنین بند “ب” ماده ۳ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن که سال گذشته از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد اشعار می دارد که: در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مواد ۵۹۸ و ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و دستورالعمل، دادستان‌ها در سراسر کشور مکلف‌اند به منظور صیانت از حقوق عامه، تدابیر زیر را جهت حفظ حقوق عمومی و پیشگیری و مقابله با ترک وظایف قانونی اتخاذ کنند: در مواردی که تصمیمات اداری مدیران و مسؤولان یا ترک فعل یا تأخیر ناموجه آنان در اقدامات فوری امدادی یا نحوه مدیریت سوانح و بلایای طبیعی به‌گونه‌ای باشد که زمینه ساز وقوع خسارت به منابع و اموال عمومی یا سلامت شهروندان شود، ضمن اعلام مراتب به سازمان با انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل تذکر و اخطار و یا تعقیب از حقوق عامه مردم صیانت کنند.

با تمام این تفاسیر در روزهایی که بیماری کرونا در شهرهای مختلف استان خوزستان به شکل نگران کننده ای شیوع پیدا نموده و همچنین با توجه به آمار بستری شدن ۶۵ نفر مبتلا به کرونا و ۵ فوتی در هفته گذشته باید دید چه تصمیماتی در خصوص متخلفین این اهمال کاری و قصور که تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی به شمار می رود اتخاذ خواهد شد.