پشت پرده هجمه فیک نیوزها علیه شهردار مسجدسلیمان
پشت پرده هجمه فیک نیوزها علیه شهردار مسجدسلیمان
همزمان با مخالفت شهردار مسجدسلیمان با روند استخدام نفرات مندرج در لیست 57 نفره منتشر شده در هفته های اخیر، برخی هجمه ها به شهردار طی هفته های اخیر شدت گرفته است.

به گزارش عصر اولین ها، انتشار لیست 57 نفره در هفته های اخیر مبنی بر استخدام در شهرداری مسجدسلیمان، روند استخدامی های سفارشی و رویه در این نهاد خدمات رسان را باز هم کانون توجه قرار داد. موضوعی که موجب شد تا یکی از سرپرستان سابق شهرداری مسجدسلیمان را روانه زندان کند. شهردار مسجدسلیمان نیز در نشست خبری اخیر در این خصوص گفت: به تمامی مسئولان واحدها اعلام کرده ایم این افراد حق حضور در دوایر مختلف شهرداری را ندارند و اگر این مسئله صحت داشته باشد تخلف اداری محسوب می شود و مسئولیت آن بر عهده مسئولین واحدها می باشد. وی ادامه داد: رسماً به اداره کار نیز اعلام کرده ایم مسئولیت این افراد بر عهده شهرداری نیست و در آینده حق هیچ گونه شکایتی ندارند.

با این حال اخیراً هجمه ها نسبت به شهردار مسجدسلیمان شدت گرفته است. موضوعی که بنظر می رسد با برخی افراد حاضر در لیست استخدامی منتشر شده بی ارتباط نباشد. ضمن این که انتشار برخی مطالب منتشره در خصوص شهردار مسجدسلیمان در فضای مجازی موجب شده تا اذهان عمومی را با آشفتگی و تحریفاتی مواجه سازد. از طرفی رعايت مقررات فهرست مصاديق محتوای مجرمانه برای تمامی كاربران در فضای مجازی لازم است و از آن جمله می توان نشراكاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات، نهادها و سازمانهای حکومتی( بند 11 ماده6 ق.م و 698 ق.م.ا ) اشاره داشت. موضوعی که در صورت پیگیری شهرداری می تواند حتی محکومیت برخی از گردانندگان فیک نیوزها را موجب شود.

از سوی دیگر ضعف و ناکارآمدی واحد روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان در اطلاع رسانی و شفاف سازی سریع و دقیق بسیاری از مسائل روند همجه ها و حواشی پیرامون شهرداری را تشدید نموده است. انتصاب سفارشی برخی افراد بدون رزومه و فاقد تحصیلات و تخصص مرتبط با روابط عمومی به نوعی همراهی با انتقادات و هجمه های اخیر بوده است. ضمن این که عدم راهبرد صحیح و مشخص در شرایط کنونی توسط روابط عمومی شهرداری، سردرگمی حاکم بر این نقطه حساس و تأثیرگذار شهرداری نزد شهروندان را دوچندان نموده است. به عبارت دیگر، مقابله شهردار مسجدسلیمان با روند استخدامی افراد نامبرده در لیست منتشره اخیر در هجمه و جریان سازی های فیک نیوزها موثر بوده است. حال آن که این حواشی در ادامه عملکرد ضعیف و پرابهام روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان شدت یافته است. هرچند در یک دهه اخیر با حضور افراد توانمند و کارآمدی همچون عباس وحدت، پیام ورناصری، رحیم ورناصری، اسفندیار صالحی پور، علی قنبری، روح ا… جلیلی و… بعنونا مسئول روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، انتظار می رفت روند انتصاب افراد شایسته و موجه نزد جامعه رسانه ای و مطبوعات شهرستان ادامه یابد. موضوعی که البته گویا تداوم نداشت و در شرایط کنونی نیازمند بازنگری مجدد از سوی شهردار مسجدسلیمان است تا شاید با تغییرات در روابط عمومی و رویکرد جدید حاکم بر این واحد، اثربخشی آن را نیز در ادامه شاهد باشیم.