پنج گانه ی فرهنگی فعالین محیط زیست مسجدسلیمان در شبِ تاسوعای حسینی +تصاویر
پنج گانه ی فرهنگی فعالین محیط زیست مسجدسلیمان در شبِ تاسوعای حسینی +تصاویر

شهر اولین ها // سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیستی مسجدسلیمان همچون شبهای گذشته در شب تاسوعای حسینی نیز با اقدامات فرهنگی خود در راستای حفظ محیط زیست و آگاهی بخشی اجتماعی تلاش نمودند. به گزارش شهر اولین ها ،ایستگاه محیط زیستی عزاداران حسینی که برای اولین بار در مسجدسلیمان و به همت شورای […]

شهر اولین ها // سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیستی مسجدسلیمان همچون شبهای گذشته در شب تاسوعای حسینی نیز با اقدامات فرهنگی خود در راستای حفظ محیط زیست و آگاهی بخشی اجتماعی تلاش نمودند.
به گزارش شهر اولین ها ،ایستگاه محیط زیستی عزاداران حسینی که برای اولین بار در مسجدسلیمان و به همت شورای سمن های محیط زیستی شهرستان راه اندازی شده است در شب تاسوعا با هدف ایجاد طبیعتی سبز و فرهنگ درختکاری اقدام به توزیع نهال و کتب فرهنگی و مذهبی در بین عزاداران حسینی نمودند.
علاوه بر این توزیع نذورات در بین خودروهای عبوری همراه با الصاق شعائر محیط زیستی به خودروها ، جلوگیری از ریختن زباله بر زمین در ایام محرم و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف آموزش داده شد.
فعالین محیط زیست شهر اولین ها همچنین در محوطه ورودی مصلی شهرستان که محل عزاداری هیئات در شب تاسوعای حسینی بود ضمن توزیع کیسه های زباله ، در اقدام مشارکتی با شهروندان و عزاداران حسینی که با استقبال قابل توجهی همراه بود ظروف یکبارمصرف این محدوده را جمع آوری نمودند.
گفتنی ست که تلاش فعالین محیط زیست مسجدسلیمان در ایام محرم از ابتدای دهه آغاز گردیده و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت. این اقدامات توسط شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی شهرستان طرح ریزی و اجرا می گردد.