پیام های مناسبتی، ویترین خالی کاندیداهای انتخابات شورای شهر
پیام های مناسبتی، ویترین خالی کاندیداهای انتخابات شورای شهر

عصر اولین ها// همزمان با فرا رسیدن فصل انتخابات شورای شهر روند تبلیغات کاندیداها به گونه ای ست که بیش از همه انتشار پیام های مناسبتی از آنان به چشم می خورد. هر چند که شهروندان و جامعه مدنی با کمترین توجه به این گونه پیام ها در انتظار ارائه برنامه های عملی از سوی […]

عصر اولین ها// همزمان با فرا رسیدن فصل انتخابات شورای شهر روند تبلیغات کاندیداها به گونه ای ست که بیش از همه انتشار پیام های مناسبتی از آنان به چشم می خورد. هر چند که شهروندان و جامعه مدنی با کمترین توجه به این گونه پیام ها در انتظار ارائه برنامه های عملی از سوی کاندیداها هستند تا رویکرد آنان را در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار دهند و انتخابی مبتنی بر شایسته سالاری و برنامه محوری داشته باشند.

به گزارش عصر اولین ها، این روزها بیش از هر زمان دیگری تاریخ مناسبت های تقویمی در ذهن شهروندان برجسته می شود و رقابت کاندیداهای شورای شهر برای راهیابی به به این نهاد مدنی از عمده ترین دلایل برجسته تر شدن این گونه مناسبت هاست. کاندیداهایی که با انتشار پیام های تبریک و تسلیت در تلاش هستند تا گوی سبقت را از دیگری ربوده و در ذهن شهروندان خود را فعال تر و پویاتر جلوه نمایند. مسلماً برنامه محوری و ترسیم چشم انداز اصولی بر پایه دامنه اختیارات شورای شهر شیوه بهتری برای معرفی بیشتر کاندیدای شورا خواهد بود.

باید دانست که تشریح برنامه های عملی کاندیداها و انتشار پیش از موفقیت آنان در انتخابات می تواند مسیر روشنی را برای حضور در شورا ترسیم نماید. علاوه بر این کاندیدای امروز بعنوان عضو آتی شورا در تلاش برای پیگیری و تحقق برنامه های پیش گفته خواهد بود. از این رو مواردی که می تواند مدنظر کاندیداها قرار گیرد و از جمله موارد دغدغه های شهروندان به شمار می رود عبارتست از : تهیه سند چشم انداز چهار ساله برای شورا، برنامه هایی برای افزایش نشاط اجتماعی و حمایت از اقدامات فرهنگی و هنری، پیگیری و اجرای طرح جامع و تفصیلی شهری، توسعه فضای سبز شهری و بهبود شاخص های محیط زیستی، زیباسازی سیمای شهری و رشد و بالندگی شهر، توجه به صنعت گردشگری و توسعه شبکه های مرتبط با آن، بسترسازی برای درآمدهای پایدار و توجه به اقتصاد شهری، اقدامات در راستای بهبود حقوق شهروندی، حمایت از حقوق بانوان و برنامه های تشکیل کارگروه های تخصصی در شورا، برنامه های جلب مشارکت شهروندی و تعامل با نهادهای مردمی، گسترش متوازن امکانات در مناطق کمتر برخوردار، برنامه های ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و …

با تمام آن چه گفته شد انتظار می رود در فرصت باقی مانده تا زمان انتخابات، کاندیداها نسبت به تشریح برنامه های خود اقدام نمایند تا شهروندان با نگرشی بهتر و آگاهانه نسبت به انتخاب کاندیداها تصمیم گیری نمایند. ذکر این نکته ضروری ست که شعار بدون جوابگو نخواهد بود و عملگرایی کاندیداها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.