پیشنهاد فعال محیط زیست برای گنجاندن درس بلوط و سنجاب در کتب مدارس
پیشنهاد فعال محیط زیست برای گنجاندن درس بلوط و سنجاب در کتب مدارس
پیشنهاد خوب یک فعال محیط زیست که درس بلوط و سنجاب ایرانی هم جزو درست های کتب درسی باشد.

عصر اولین ها// پیشنهاد خوب یک فعال محیط زیست که درس بلوط و سنجاب ایرانی هم جزو درست های کتب درسی باشد.

به گزارش عصر اولین ها، احمد قلاوند با سابقه ۱۴سال فعالیت محیط زیست در حوزه آموزش ودرختکاری و و حوزه های مختلف محیط زیست می‌گوید: پوشش بیش از ۱۲ استان کشور بلوط هست و این درختان و زاگرس نقش و اهمیت زیادی برای کشور ما دارد وحدودا نیمی از آب های کشور از زاگرس سرچشمه میگرد.
وی افزود: پیشنهاد می نماییم تا برنامه جامعه ملی برای نجات بخشی بلوط های زاگرس لازم که با شورای برنامه ریزی درسی وزارت آموزش پرورش نظیر تدوین درسی با عنوان بلوط و سنجاب ایرانی ودرد در کتب مقطع ابتدایی به عمل آورده، تا اهمیت دارایی این اکولوژیک ملی برای ترویج اخلاق فرهنگی برای نسل های حال و آینده تعیین گردد.
قلاوند بیان داشت: از تشکل های مردم نهاد انتظار داریم تا از این پیشنهاد در درس پایه که می‌تواند اهمیت بلوط وسنجاب باغبان زاگرس را در نسل های بعد برساند حمایت نمایند.
وی با اشاره به اینکه من خودم علاقه به درختکاری دارم تاکید کرد: کمک به محیط زیست فقط درخت کاشتن نیست، ما اگر گونه های یک اکوسیستم را نتوانیم حفظ کنیم، درخت کاشتن هم بی فایده هست؛ برای مثال سنجاب طی میلیون سال باغبان بلوط بوده و بلوط طی میلیون ها سال خانه سنجاب، یا موجوداتی مثله زنبورها به این ریزی مفیدترین موجودات روی کره زمین محسوب می شوند. پس کمک به محیط زیست فقط درخت کاشتن نیست.