پیش بینی ضرر و زیان کشت پاییزه در اثر تنش آبی
پیش بینی ضرر و زیان کشت پاییزه در اثر تنش آبی

مدیر جهاد کشاورزی آبادان: تنش آبی مزارع کشاورزی این شهرستان را تهدید می‌کند.  حسن دشتی‌نژاد افزود:از آنجایی که کشاورزان بالادست مدیریت صحیحی در مصرف آب ندارند کشاورزان و دامداران آبادان با تنش آبی مواجه هستند. وی حق‌آبه اختصاص یافته به زمین‌های زراعی آبادان را ۶ هزار مترمکعب دانست و گفت: به دلیل تنش آبی وکمبود […]

مدیر جهاد کشاورزی آبادان: تنش آبی مزارع کشاورزی این شهرستان را تهدید می‌کند.

 حسن دشتی‌نژاد افزود:از آنجایی که کشاورزان بالادست مدیریت صحیحی در مصرف آب ندارند کشاورزان و دامداران آبادان با تنش آبی مواجه هستند.

وی حق‌آبه اختصاص یافته به زمین‌های زراعی آبادان را ۶ هزار مترمکعب دانست و گفت: به دلیل تنش آبی وکمبود آب امسال شلتوک و صیفی در این شهرستان کشت نخواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به شرایط فعلی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال کشت پاییزه در آبادان با ضرر و زیان ۸۰ درصدی مواجه شود.

دشتی‌نژاد با تاکید بر اینکه کشاورزان و دامداران آبادان برای جبران خسارت ناشی از تنش آبی باید مزارع و دام‌ خود را بیمه کنند افزود: این مسئله تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به تنش آبی برای جبران خسارت احتمالی طرح بیمه همگانی مطرح شده است، البته این خسارت به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده باشند پرداخت می‌شود. 

از مجموع ۱۳ هزار راس دام شهرستان آبادان تاکنون فقط یک هزار راس و از ۲ میلیون نفر نخل خرما نیز کمتر از ۷۰۰ هزار نخل بیمه شده‌ است.

  • منبع خبر : صدا و سیما