مشکلات صنفی سمن ها و توانمندسازی آنان را پیگیری خواهیم نمود
مشکلات صنفی سمن ها و توانمندسازی آنان را پیگیری خواهیم نمود

عصر اولین ها//سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در نشست هم اندیشی با تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان اظهار داشت: مشکلات صنفی سمن ها را پیگیری خواهیم نمود و در راستای توانمندسازی آنان برنامه ریزی خواهد شد. به گزارش عصر اولین ها، نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل امور […]

عصر اولین ها//سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در نشست هم اندیشی با تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان اظهار داشت: مشکلات صنفی سمن ها را پیگیری خواهیم نمود و در راستای توانمندسازی آنان برنامه ریزی خواهد شد.

به گزارش عصر اولین ها، نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با مدیران تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی برگزار گردید. در این نشست که طی فراخوان عمومی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل خانه سمن های خوزستان برگزار شد مدیران تشکل ها به بیان مسائل و مشکلات مختلف پرداختند. تسریع در ثبت تشکل های مردم نهاد و تسهیل در مراحل تشکیل سمن، عدم تعامل برخی مدیران شهرستان ها از جمله فرماندار و شهردار با فعالین محیط زیست، لزوم راه اندازی خانه سمن ها در شهرستان ها، توانمندسازی تشکل ها و حمایت مالی آنان از طریق تخصیص پروژه و طرح ها و برخی موارد دیگر از جمله مسائل مطرح شده از سوی مدیران تشکل ها در این نشست بود.

داودی نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل ها نیز ضمن قدردانی از حضور مدیران تشکل ها در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه شاهد تعامل سازنده ای از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی با تشکل ها هستیم و امیدواریم تا این گونه نشست ها در آینده تداوم یابد و شاهد حمایت بیشتر استانداری از تشکل ها باشیم.

شلیش پور سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز بیان داشت: این اولین نشست ما با سمن ها بوده و بنا به اهمیت فعالیت و اقدامات تشکل های محیط زیستی تأکید ما بر این بوده تا از دغدغه ها و مشکلات پیش روی سمن ها مطلع شده تا در راستای مرتفع نمودن بخشی از آن ها اقدام شود. وی با بیان این که خانه سمن ها مرکز ثقل و تعاملات تشکل ها در سطح استان می باشد تصریح کرد: اگر چه برای راه اندازی خانه سمن ها در شهرستان ها منع قانونی وجود دارد اما درصدد هستیم تا تحت عناوین دیگری این محل را در شهرستان ها دایر کنیم تا بستری برای اجماع و همفکری سمن ها ایجاد شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان ساخت: پیگیر مشکلات صنفی سمن ها خواهیم بود و از هرگونه اقدامی در راستای توانمندسازی آنان بهره خواهیم برد. علاوه بر این در صورت برنامه ریزی و واگذاری طرح و پروژه ها، این موضوع از طریق فراخوان عمومی انجام می پذیرد.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: طی مکاتبه با فرمانداری و دیگر نهادهای اجرایی در شهرستان ها بر تعاملات با سمن ها و برگزاری جلسات مداوم با آنان جهت بیان مشکلات و بهره مندی از طرفیت های تشکل های مردم نهاد تأکید خواهیم نمود.

شلیش پور در خاتمه ابراز امیدواری نمود تا این گونه نشست ها در ماههای آتی نیز ادامه خواهد یافت و پیشنهاد نمود تا نمایندگان تشکل ها مطالبات صنفی و مسائل مختلف محیط زیستی را از طریق اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پیگیری نمایند.

شایان ذکر است در این نشست مدیران تشکل هایی از شهرستان های اهواز، حمیدیه، شادگان، هویزه، دشت آزادگان، بهبهان، مسجدسلیمان، اندیکا، خسرج و گتوند حضور داشتند.