چرا مسئولان رامهرمز علاقه‌ای به ایجاد بازارچه صنایع‌دستی ندارند؟
چرا مسئولان رامهرمز علاقه‌ای به ایجاد بازارچه صنایع‌دستی ندارند؟

عصر اولین ها// شهرستان رامهرمز از دیرباز مهد تمدن و صنایع‌دستی بوده است. روزگاری انواع و اقسام صنایع‌دستی پیشکسوتان این شهر به سایر شهرها صادر می‌شده است. در سال‌های اخیر علاقه‌مندی مردم به‌ویژه بانوان شهرستان به بازآموزی، تولید و تکثیر صنایع‌دستی رو به افزایش بوده و هرچند گاه که توانسته‌اند در نمایشگاهی گرد هم آمده‌اند […]

عصر اولین ها// شهرستان رامهرمز از دیرباز مهد تمدن و صنایع‌دستی بوده است. روزگاری انواع و اقسام صنایع‌دستی پیشکسوتان این شهر به سایر شهرها صادر می‌شده است.

در سال‌های اخیر علاقه‌مندی مردم به‌ویژه بانوان شهرستان به بازآموزی، تولید و تکثیر صنایع‌دستی رو به افزایش بوده و هرچند گاه که توانسته‌اند در نمایشگاهی گرد هم آمده‌اند و تولیدات خود را در معرض دید و فروش گذاشته‌اند که بسیار تأثیرگذار بوده است.

 صنعت‌کاران دست در رامهرمز به علت پراکندگی و نداشتن محلی برای ارائه آثار خود متأسفانه برخی نومید شده، برخی شکست‌خورده و برخی دیگر با هزینه‌ای گزاف توانسته‌اند مغازه‌ای را اجاره کنند که آن‌هم به‌صرفه نبوده است.

متأسفانه تاکنون از سوی شهرداری و شورای شهر نیز هیچ‌گونه رغبتی به ایجاد بازارچه باوجود منابع خوب مالی حق آلایندگی نشان نداده‌اند.

پیشنهاد می‌شود با توجه به اهمیت ایجاد این بازارچه و داشتن محل‌های مناسب و منبع مالی حق آلایندگی، مجموعه شهردار و شورای شهر از این فرصت استفاده مناسب را بنمایند و در این راستا تلاش نمایند.
داشتن محلی دائمی برای ارائه دستاوردهای صنعت‌کاران دست می‌تواند آنان را به ادامه کار، اشتغال‌زایی و کمک به درآمد خانواده تشویق و به آینده امیدوار سازد.