چرا کمپین ؟ چرا جاده اهواز-مسجدسلیمان؟ /لزوم توجه مسئولین به چالش جدی تهدید سلامت شهروندان مسجدسلیمانی
چرا کمپین ؟ چرا جاده اهواز-مسجدسلیمان؟ /لزوم توجه مسئولین به چالش جدی تهدید سلامت شهروندان مسجدسلیمانی

سایت خبری شهر اولین ها// راه اندازی کمپینی با عنوان ” جاده مرگ” و با هدف اعتراض به وضعیت موجود مسیر برون شهری مسجدسلیمان-اهواز در واقع صدای مظلومیت شهروندان مسجدسلیمان است که سالها غم عزیزانشان را دیده اند و صبوری کرده اند و امید آن داشتند تا دولت نگاهی به این وضعیت بحرانی آنها کند […]

سایت خبری شهر اولین ها// راه اندازی کمپینی با عنوان ” جاده مرگ” و با هدف اعتراض به وضعیت موجود مسیر برون شهری مسجدسلیمان-اهواز در واقع صدای مظلومیت شهروندان مسجدسلیمان است که سالها غم عزیزانشان را دیده اند و صبوری کرده اند و امید آن داشتند تا دولت نگاهی به این وضعیت بحرانی آنها کند و مشکلاتشان را حل کند اما تاکنون این امر محقق نشده است .

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، امروزه کمپین یکی از مهمترین ابزارهایی است که مردم رضایت و نارضایتی خود را به شکل مدنی به سایر لایه های اجتماعی و سیاست گذاری منعکس می نمایند. در این ابزار اجتماعی یکی از مهمترین شاخص های آگاهی بخشی توده های مردم به شمار می آیند زیرا آگاهی یافتن آنها از مسائل مختلف می تواند اعمال فشاری برای هدایت سیاست ورزی دولتها در سطوح گوناگون و جهت گیری افکار عمومی در مسیری متفاوت و در جهت بهبود امور باشد.

در همین راستا فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان های مسجدسلیمان و لالی با راه اندازی کمپینی با عنوان “اعتراض به وضعیت نامناسب جاده مرگ ” اهواز-مسجدسلیمان” خواهان رسیدگی مسئولان ذیربط (ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استاندار محترم خوزستان و …) در جهت بهبود و بهسازی این مسیر به منظور کاهش تلفات جادهای شدند. اکنون با گذشت چهار روز از راه اندازی کمپین جاده مرگ بیش از 600 شهروند مسجدسلیمانی به این کمپین پیوستند و آمار همچنان در حال افزایش می باشد .

پروژه احداث جاده میانبر مسجدسلیمان – اهواز که چند سالی است صحبت آن را می شنویم بدلیل عبور از زیستگاه چند گونه انگشت شمار جانوری متوقف شده و سازمان حفاظت محیط زیست سد راه پیشرفت فیزیکی این محور جایگزین برای جاده مرگ مسجدسلیمان به اهواز شده است .پافشاری سازمان محیط زیست بر حفظ گونه های جانوری و محیط زیست قابل تقدیر است اما آیا نجات جان صدها نفر انسانی که در جاده مرگ جان خود را از دست دادند مهم تر از جان چند گونه انگشت شمار از جانواران نبود ؟ آیا سازمان محیط زیست در پروژه احداث بزرگراه شیراز به اصفهان برای حفظ درختان بلوطی که در زیر خاک دفن می شوند هم اینگونه پافشاری می کند ؟ آیا وزارت راه در دیگر پروژه های راهسازی در سطح کشور تا این حد به نظرات سازمان محیط زیست اهمیت می دهد یا اینکه مخالفت سازمان محیط زیست با احداث جاده میانبر مسجدسلیمان تنها بهانه و توجیهی برای به تعطیلی کشاندن این پروژه مهم است ؟

از مسئولین استانی و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت از این کمپین و به طبع حمایت از مردم مظلوم مسجدسلیمان تا رسیدگی به این مسئله هستیم و امیدوارم این کمپین که تنها با هدف حل مشکل موجود و رسیدگی به وضعیت نابسامان جاده ای اهواز – مسجدسلیمان ایجاد شده است بتواند صدای مظلومیت همشهریان عزیزمان را  به گوش مسئولین برساند و شاهد حل این معضل باشیم .