چه کسی زمینه ساز رد صلاحیت ۴ شهردار مسجدسلیمان شده بود؟
چه کسی زمینه ساز رد صلاحیت ۴ شهردار مسجدسلیمان شده بود؟
بلاتکلیفی بی سابقه و پرحاشیه شهرداران حوزه انتخابیه / نقش ورناصری در رد صلاحیت شهردار منتخب لالی چه بود؟

عصر اولین ها// نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواست تا با توجه به اینکه ۱۶ ماه از آغاز کار شوراهای شهر و روستا می گذرد و این شهر همچنان شهردار ندارد، دستور تسریع در رسیدگی به این موضوع را صادر کند.

به گزارش عصر اولین ها، علیرضا ورناصری هفته اخیر طی تذکر به وزیر کشور خواستار تعیین تکلیف وضعیت شهرداری مسجدسلیمان شد. با این حال پرسش اینجاست که چه کسی یا گروهی زمینه ساز رد صلاحیت چهار شهردار منتخب مسجدسلیمان طی ۱۶ ماه اخیر شده است؟. نکته قابل تأمل این که از سه نفر از چهار گزینه منتخب سوابق مهم و مدیریتی در سطح شهرستان داشته اند. از ان جمله می توان به معاونت عمرانی فرمانداری، ریاست بنیاد مسکن و ریاست شورای شهر اشاره داشت.

از طرفی نکته جالب و تأمل برانگیز این است که فرضعلی علیجانی گزینه منتخب شورای شهر لالی طی نامه شماره ۴/۰۰۲۹۰۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان دارای بیش از ۱۰ سال سابقه مدیریتی می باشد. این موضوع در جلسه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان خوزستان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. هر چند نظر نهایی این هیأت موافقت با صدور حکم فرضعلی علیجانی بعنوان شهردار لالی بود اما در نهایت حکم وی بعنوان شهردار لالی صادر نشد. موضوعی که علیجانی نیز بصورت کتبی از نقش ورناصری در عدم صدور حکمش بعنوان شهردار لالی پرده برداشت!؟ با تمام این تفاسیر علیرضا ورناصری بعنوان نماینده مردم شهرستان بایستی پرسش های زیادی در خصوص بلاتکلیفی شهرداری های حوزه انتخابیه را پاسخ دهد.

چرا در زمان رد صلاحیت هرکدام از شهرداران منتخب، وی موضوع سکوت اختیار نمود؟ در حوزه نظارت بر عملکرد شهرداری ها تاکنون چه اقداماتی صورت گرفت؟ نقش وی در رد صلاحیت شهردار منتخب لالی چه بود؟ آیا اصولاً از سوی وی اقدام یا توصیه ای جهت رد صلاحیت گزینه های منتخب شورای شهر صورت گرفته ؟ ….