کارکنانی که بدون حضور در محل کار خود حقوق دریافت می کنند
کارکنانی که بدون حضور در محل کار خود حقوق دریافت می کنند

حکم انفصال از خدمت و اخراج در انتظار برخی کارکنان شهرداری مسجدسلیمان/ پرداخت حدود یک میلیارد ریالی حقوق به کارکنان غایب در شهرداری/ آیا اراده ای برای ایجاد انضباط سازمانی در شهرداری مسجدسلیمان وجود دارد؟

شهر اولین ها// اخیراً نامه ای با سربرگ شهرداری مسجدسلیمان خطاب به مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان منتشر شده که طی آن قید شده تعدادی از کارکنان شهرداری مسجدسلیمان مدتها بدلایل غیرموجه غیبت نموده اند و در محل کار خود حاضر نمی شوند. این موضوع جهت طرح در کمیته تخلفات اداری استانداری خوزستان و اتخاذ تصمیمات قانونی صورت گرفته است.

به گزارش شهر اولین ها، شهرداری مسجدسلیمان طی چند سال اخیر با مشکلات عدیده ای در خصوص پرداخت حقوق و بیمه کارکنان خود مواجه بوده است. این موضوع موجب شده تا بارها موجی از اعتراض و اعتصاب کارکنان شهرداری عملکرد این نهاد و خدمات رسانی به شهروندان را تحت الشعاع قرار دهد. اخیراً نامه ای با سربرگ شهرداری مسجدسلیمان خطاب به مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان منتشر شده که طی آن قید شده تعدادی از کارکنان شهرداری مسجدسلیمان مدتها بدلایل غیرموجه غیبت نموده اند و در محل کار خود حاضر نمی شوند. این موضوع جهت طرح در کمیته تخلفات اداری استانداری خوزستان و اتخاذ تصمیمات قانونی صورت گرفته است.

چندی قبل نیز روح ا… جلیلی نائب رئیس شورای اسلامی شهر در رابطه با تخلف در پرداخت حقوق به برخی افراد در شهرداری تصریح کرد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان از جیب و عوارضات دریافتی از مردم به افرادی حقوق پرداخت میشود که در هیج کجای شهرداری یا ارگانی دیگر مشغول نیستند و از شهرداری به اسم مامور به خدمت در جایی که تعداد آنها حدود ۱۰ نفر میشوند حقوق دریافت میکنند و این در شرایطی است که اکثرا یا پیمانکار یا کاسب یا مدیر برکنار شده هستند البته ۱۲۰ ساعت هم اضافه کار دریافت میکنند درصورتی که بعضا از اضافه کار کارگران زحمتکش شهرداری در واحدهای خدماتی کسر میگردد و این موضوع را هم به شهردار هم به برخی نهادهای نظارتی اطلاع داده ام اما همچنان روند ادامه دارد و انتظار من پیگیری و جلوگیری از این پرداختهای ناعادلانه است.

علاوه بر این “غیبت غیر موجه به صورت متناوب یا متوالی” از جمله مواردی است که در قانون رسیدگی به تخلفات اداری صراحتاً به عنوان یکی از تخلفات اداری مطرح شده است. در این قانون همچنین مجازات و تنبیهات اداری در رسیدگی به این تخلفات در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به انفصال موقت و دائم از خدمت و اخراج از سازمان مربوطه اشاره داشت. با این حال گفته می شود که سال گذشته نیز در راستای پیگیری و رسیدگی به اینگونه تخلفات اداری در شهرداری مسجدسلیمان به دستور مراجع قضایی حقوق برخی از این کارمندان قطع شده بود.

با تمام این تفاسیر پیگیری در خصوص عدم حضور برخی کارمندان شهرداری در محل کار خود و درخواست از مراجع ذیصلاح جهت رسیدگی موضوع می تواند گام مثبتی در راستای ایجاد نظم سازمانی و ساختاری در شهرداری مسجدسلیمان باشد. موضوعی که شاید سالهاست مورد غفلت و کم توجهی شهرداران وقت قرار گرفته است. از این رو امیدواریم تا این گونه اقدامات موجب بهبود خدمات رسانی به شهروندان و تکریم ارباب رجوع منجر شود تا افزایش میزان رضایتمندی مردم از این نهاد تأثیرگذار در حوزه شهری را شاهد باشیم.