کارگران لوله‌سازی خوزستان: جلوی نابودی شرکت را بگیرید
کارگران لوله‌سازی خوزستان: جلوی نابودی شرکت را بگیرید

عصر اولین ها// کارگران بیکار شده شرکت لوله‌سازی خوزستان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به تخلفات رخ داده و جلوگیری از تخریب شرکت شدند. به گزارش عصر اولین ها به نقل از فارس، جمعی از کارگران بیکار شده شرکت لوله‌سازی خوزستان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس قوه […]

عصر اولین ها// کارگران بیکار شده شرکت لوله‌سازی خوزستان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به تخلفات رخ داده و جلوگیری از تخریب شرکت شدند.

به گزارش عصر اولین ها به نقل از فارس، جمعی از کارگران بیکار شده شرکت لوله‌سازی خوزستان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت این شرکت شدند.

در متن پیام کارگران آمده است:

آقای رئیسی رئیس جمهور محترم وجناب آقای محسن اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه به جنایت نابودی لوله سازی خوزستان رسیدگی کنید.

گویا مسئولان خوزستان همیشه درخواب به سرمیبرند وهراتفاقی دراستان رخ می‌دهد  اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، سرنوشت غم انگیز و تکان دهنده «کارخانه لوله سازی خوزستان» حکایت از شکل گیری فاجعه دیگر در روند مفسده انگیز خصوصی سازی صنایع این استان پرچالش است.

کارخانه ای که از سال ۱۳۵۱  نقش بی بدیلی در ایجاد اشتغال و زنجیره معیشت مردم خوزستان داشت امروز توسط بخش خصوصی تخریب ، قطعه قطعه و به مقصد نامعلومی بارگیری می‌شود.

اکنون دیگر از صدها دستگاه منحصر به فرد و هزاران عدد از ماشین آلات این کارخانه خبری نیست و با حمل و فروش قطعات اساسی کارخانه لوله سازی خوزستان و انتقال آنها به اصفهان همه رویاهای کارگران این کارخانه برای بازگشت مجدد به محل کار خود و ارتزاق از آن بر باد رفته است.

به دستور قضایی توجهی نشد

بهمن فرخ پیام یکی از سهامداران شرکت لوله‌سازی خوزستان در رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تایید پیام کارگران شرکت لوله‌سازی خوزستان، اظهار کرد: با وجود دستور دادستانی مبنی بر پلمب و عدم فروش قطعات این شرکت اما همچنان شاهد تخریب و فروش شرکت به صورت آ‌هن‌آلات هستیم.

وی با ابراز تاسف  از تخریب این شرکت توسط برخی افراد سود جود، افزود: در کل کشور دو کارخانه لوله سازی مانند این کارخانه وجود ندارد یکی در تهران که اکنون با یک هزارو ۲۰۰ نفر فعال است و دیگری اهواز که به دلیل ناکارآمدی مدیران استان تخریب شده است.

این سهامدار شرکت لوله‌سازی خوزستان با بیان اینکه تخریب کارخانه توسط افراد منفعت طلب و غیر صنعتی تخریب شد، عنوان کرد: در این خصوص شکایتی تنظیم و به شعبه دهم بازپرسی جهت رسیدگی ارسال شد.

فرخ پیام با اشاره به صدور دستور توقف تخریب کارخانه لوله سازی توسط شعبه دهم بازپرسی، عنوان کرد: هیچ کس به این دستور توجهی نکرد و ما هر چه به بازپرسی اعلام کردیم که تخریب کارخانه همچنان در حال انجام است تغییری در شرایط صورت نگرفت.

وی بیان کرد: برای من تعجب‌آور است، زمانی که دستور قضایی اجرایی نمی‌شود و فرد متخلف تا این حد جسارت به خرج می‌دهد دیگر آدم کجا باید پناه بیاورد.