کشف بزرگترین باند زمین خواری در بهبهان
کشف بزرگترین باند زمین خواری در بهبهان

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان با اشاره به کشف بزرگترین باند زمین خواری در این شهرستان گفت : متهمان اصلی این پرونده دستگیر شدند .  زندی افزود : متهم اصلی به مدت بیست سال مرتکب فروش زمین‌های دولتی در این منطقه شده بود که پس از ماه‌ها تحقیقات قضایی و تعقیب وی، سرانجام دستگیر شد. […]

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان با اشاره به کشف بزرگترین باند زمین خواری در این شهرستان گفت : متهمان اصلی این پرونده دستگیر شدند . 

زندی افزود : متهم اصلی به مدت بیست سال مرتکب فروش زمین‌های دولتی در این منطقه شده بود که پس از ماه‌ها تحقیقات قضایی و تعقیب وی، سرانجام دستگیر شد.

وی تصریح کرد: پرونده از ابعاد گسترده و ارقام بالایی برخوردار است و افراد متعددی با این پرونده در ارتباط هستند و از همین رو متهمان با صدور قرار تامین بازداشت موقت برای کشف کامل موضوعات در اختیار یکی از نهاد‌های امنیتی خوزستان قرار گرفته اند.
زندی گفت: متهمان با تشکیل شبکه گسترده مفاسد اقتصادی تاکنون زمین‌های دولتی زیادی را به مردم فروخته بودند که اکنون پس از طی مراحل قانونی، این زمین‌ها به دولت بازگردانده شدند .
وی با بیان این که هدف اصلى از تشکیل این پرونده و بازداشت متهمان، احقاق حقوق بیت المال و بزه دیدگان می‌باشد، گفت: هماهنگى هاى لازم با مسئولین برای حل فورى مشکلات مالباختگان انجام شده است.
زندی گفت: در خصوص پلاک ۵۵٩٩ و ۵۶۵۶، با توجه به اینکه بیش از ٩٠درصد اراضى این دو پلاک متعلق به دولت است ، شهروندانى که در این دو پلاک زمین خریدارى کرده اند، اسناد و مدارک خرید خود را ارائه کنند تا پس از اثبات انجام معامله بین طرفین، دریافت خسارت از متهمان و پرداخت به حساب مسکن و شهرسازى، زمین خریدارى شده به تملک خریداران دربیاید.
وی گفت : در صورت تمایل نداشتن به حفظ زمین خریداری شده، قیمت زمین مورد معامله به نرخ روز از متهمان دریافت و به حساب خریداران پرداخت خواهد شد .
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما