گرانی بازار و عدم ثبات مدیریتی اداره صنعت و معدن در مسجدسلیمان
گرانی بازار و عدم ثبات مدیریتی اداره صنعت و معدن در مسجدسلیمان

عصر اولین ها// طی روزهای اخیر سرپرست جدید اداره صنعت و معدن مسجدسلیمان معرفی شد تا تغییرات دوباره مدیریتی این اداره طی شش ماه گذشته خبرساز شود. این در حالی است که گرانی اقلام در بازار و نوسانات قیمت موجب شده تا ضعف دستگاههای نظارتی بویژه اداره صنعت و معدن در بازار بیشتر نمایان شود. […]

عصر اولین ها// طی روزهای اخیر سرپرست جدید اداره صنعت و معدن مسجدسلیمان معرفی شد تا تغییرات دوباره مدیریتی این اداره طی شش ماه گذشته خبرساز شود. این در حالی است که گرانی اقلام در بازار و نوسانات قیمت موجب شده تا ضعف دستگاههای نظارتی بویژه اداره صنعت و معدن در بازار بیشتر نمایان شود. از طرفی احتکار و فروش مرغ کشتار روز با قیمت بالاتر از نرخ مصوب در یکی از محلات مسجدسلیمان موجب شد تا موضوع از طریق پلیس شهرستان پیگیری شود.

به گزارش عصر اولین ها، فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر احتکار و فروش مرغ کشتار روز با قیمت بالاتر از نرخ مصوب در یکی از محلات مسجدسلیمان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت. سرهنگ “حسینی” افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با هماهنگی مرجع قضائی پس از حضور در محل و محرز شدن صحت موضوع، در بازرسی از کامیون یک هزار و ۶۰۰ کیلو گرم مرغ کشتار روز به ارزش ۴۲۴ میلیون ریال کشف شد.فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به اینکه در این راستا یک متهم دستگیر شد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به سازمان صمت تحویل داده شد.

با این حال غفلت اداره صنعت و معدن بعنوان یکی از متولیان اصلی کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار موجب شده تا این روزها شهروندان روزهای دشواری را برای تهیه اقلام ضروری خود پشت سر بگذرانند. از طرفی تغییرات مدیریتی این اداره موجب شده تا عدم ثبات مدیریتی از دیگر موارد مهم در نابسامانی بازار و قیمت ها باشد. علاوه بر این با توجه به مشکلات حوزه اقتصادی، گرانی، تورم، بازار نابسامان، توزیع نامناسب مرغ و عدم نظارتها بر بازار، عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. از این رو انتظار می رود تا ضمن نظارت ویژه بر عملکرد این نهاد تأثیرگذار ضمن تأکید بر تقویت حوزه وظایف و اختیارات آنان و نظارت صحیح توجه بیشتری به خواسته ها و مطالبات مردمی داشته باشند.