گردشگری و اکوتوریسم مسجدسلیمان بزرگ با جلسات و بازدیدها رونق نمی گیرد
گردشگری و اکوتوریسم مسجدسلیمان بزرگ با جلسات و بازدیدها رونق نمی گیرد
حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مسجدسلیمان و بازدید از برخی ظرفیت های گردشگری شهرستان در حالی انجام شد که با انتقادات مختلفی از سوی برخی کنشگران اجتماعی و حوزه میراث فرهنگی همراه شده است.

عصر اولین ها// وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس از ساختمان موزه اکتشاف، حفاری و تولید صنعت نفت در منطقه بی بیان و چاه نفت شماره یک واقع در منطقه نمره یک بازدید کرد. ضرغامی در این بازدید اظهار کرد: شهرستان مسجدسلیمان به عنوان زادگاه نفت در خاورمیانه، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری صنعتی دارد.

پیش از این نیز اخیراً ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس و جمعی از فعالان سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، در نشستی به بررسی ظرفیت‌ها، نقاط قوت، چگونگی بهره‌گیری از همه توانمندی‌های چهار شهر مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل و توسعه بوم‌گردی‌ها و زیرساخت‌های گردشگری پرداختند.

علاوه بر این اسفندماه 1400 ورناصری طی نشست با وزیر کشور به منظور رفع برخی از مشکلات حوزه انتخابیه بر توسعه کسب و کار ملی حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تأکید نمود. در جلسه آذرماه 1400 شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی نیز ورناصری بیان داشت: «توجه به صنایع‌دستی می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه موثر باشد. خوشبختانه در آن منطقه نیروی انسانی فراوان و مواد اولیه ارزان داریم که می‌تواند به تولید هرچه بهتر محصولات صنایع‌دستی در این منطقه کمک کند.» ورناصری همچنین مهرماه 1400 مهمترین مطالبات این حوزه را در نشستی با ضرغامی وزیر گردشگری صنایع دستی ومیراث فرهنگی مطرح نموده بود. در آذرماه 1399 نیز علیرضا ورناصری در جلسه با هیئتی متشکل از پنج مدیرکل کشوری از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن بازدید از مناطق مختلف تاریخی، گردشگری، موزه و دیگر کارخانه ها باقدمت صدسال، موانع و مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار داد. شهریورماه 1399 نیزبازدید علیرضا ورناصری بهمراه مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان از سد شهید عباسپور با هدف گسترش و توسعه گردشگری درشهرستان اندیکا انجام گرفت.

با تمام این تفاسیر انتظار می رود تا ضمن تسریع در اجرایی نمودن برنامه های پیش گفته در حوزه گردشگری مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل به شهرهای مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شوند و با شرایط بهتری از آنان میزبانی شود. علاوه بر این رایزنی و پیگیری ها از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین اداره کل می تواند برنامه های ویژه ای را برای احیای صنعت گردشگری در منطقه محقق نماید. از اینرو امیدواریم تا نگاه ویژه مسئولین به آنچه گفته شد در نهایت ضمن افزایش تعداد گردشگران، درآمدزایی و ایجاد اشتغال، به شناسایی جاذبه های گردشگری منطقه به سراسر ایران و خاورمیانه کمک شایانی نماید.