گرمای بی سابقه و آغاز گرد و غبار در استان/ پایان هفته ای گرم در انتظار خوزستانی ها
گرمای بی سابقه و آغاز گرد و غبار در استان/ پایان هفته ای گرم در انتظار خوزستانی ها

شهر اولین ها// شهرهای مختلف استان خوزستان امروز با یک گرمای بی سابقه مواجه شده اند به گونه ای که دمای برخی شهرهای استان خوزستان تا مرز ۵۰ درجه رسید. به گزارش شهر اولین ها، این گرما که باعث خانه نشینی مردم نیز شده و امروز با دمای بالا نیز همراه بوده است هر چند […]

شهر اولین ها// شهرهای مختلف استان خوزستان امروز با یک گرمای بی سابقه مواجه شده اند به گونه ای که دمای برخی شهرهای استان خوزستان تا مرز ۵۰ درجه رسید.

به گزارش شهر اولین ها، این گرما که باعث خانه نشینی مردم نیز شده و امروز با دمای بالا نیز همراه بوده است هر چند برای مردم شهرهای جنوبی خوزستان قصه جدیدی نیست ولی این بار گرمای شهرهای شمالی استان خوزستان را نیز گرفتار کرده به گونه ای که شهرهای شوشتر و شوش به عنوان شهرهای شمالی استان که معمولا در فصل تابستان هوای مناسبی داشتند نیز با گرمایی نزدیک به شهرهای آبادان و خرمشهر مواجه شده اند.
بر این اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده وزش بادهای قابل ملاحظه درمناطق مرزی غرب استان خوزستان وکشور عراق از اواخر روز یکشنبه و تداوم آن به شکل تناوبی تا آخر هفته جاری می باشد،که بعضا سبب برخاستن گردوغبار و انتشار آن در بخش هایی از استان بویژه مناطق غربی ، مرکزی و جنوبی استان خواهد شد. مضافا اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار وقوع دمای حدود ۵۰ درجه و بالاتر در استان وجود دارد.

بر پایه اطلاعات امروز هواشناسی خوزستان، شهرستان آبادان با ۴۹ درجه گرمترین نقطه استان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه شوشتر با ۴۷ درجه و صفی آباد دزفول با ۳۴ درجه در حال حاضر گرمترین و خنک ترین نقطه استان بشمار می روند.