گزارش متنی-تصویری گردهمایی بزرگ انجمن های محیط زیستی در مسجدسلیمان
گزارش متنی-تصویری گردهمایی بزرگ انجمن های محیط زیستی در مسجدسلیمان

شهر اولین ها// گردهمایی بزرگ سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع مسجدسلیمان برگزار شد. این گردهمایی همزمان با هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات نفت برگزار گردید. به گزارش شهر اولین ها، گردهمایی سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولین، فعالین حوزه محیط زیست و […]

شهر اولین ها// گردهمایی بزرگ سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع مسجدسلیمان برگزار شد. این گردهمایی همزمان با هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات نفت برگزار گردید.

به گزارش شهر اولین ها، گردهمایی سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولین، فعالین حوزه محیط زیست و شهروندان علاقمند برگزار شد. در این برنامه وحید شالوئی رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان با بیان این مطلب که فعالیت سمن ها در مسجدسلیمان طی سالهای اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته افزود: بخش عمده جلب مشارکت های مردمی در سطح شهرستان از طریق انجمن ها صورت پذیرفته و این اقدام ارزشمند قابل تقدیر است.حاتمی رییس اداره منابع طبیعی نیز در ادامه ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری و تشریح برنامه های این هفته از مشارکت سمن های در برنامه های این اداره تقدیر نمود.

محسن خیرالهی معاون برنامه ریزی  اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ محیط زیستی در مناطق مختلف استان اظهار داشت که هوشیاری زاگرس نشینان در حوزه محیط زیست به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. دکتر محمد رادمنش خیر محیط زیستی و صاحب اثر “جنایت علیه محیط زیست” در بخش دیگری از این گردهمایی گفت: بهمراه دیگر فعالین محیط زیست تنها به این امید در این مسیر گام برداشته ایم که بتوانیم حفاظت از محیط زیست را به فرهنگ غالب برای زندگی مسالمت آمیز و بهتر انسان ها در کنار طبیعت تبدیل کنیم.

گردهمایی انجمن های محیط زیستی با بخش های متنوع دیگری از جمله موارد زیر همراه بود:

-کودکان و دانش اموزان حاضر در برنامه در مسابقه نقاشی  با موضوع محیط زیست و طبیعت شرکت نمودند که به نفرات برگزیده نیز جوایزی اهدا شد.

-در ابتدای گردهمایی سوالات مسابقه کتابخوانی برگرفته از کتاب “جنایت علیه محیط زیست” اثر دکتر محمدرادمنش در بین شرکت کنندگان توزیع شد و در خاتمه به نفرات برتر مسابقه جوایز نقدی تعلق گرفت.

-گروه سرود کودکان پیش دبستانی نگین شهر به اجرای سرود با موضوع محیط زیست پرداختند که مورد استقبال و تشویق حاضرین در سالن قرار گرفت. علاوه بر این مهربانو اسدپور دانش آموز شاهنامه خوان به خوانش ابیاتی از شاهنامه پرداخت.

-امید محمودی خواننده مطرح شهرستان در این گردهمایی چند ترانه از آثار خود را اجرا نمود. این بخش از برنامه بهمراه اجرای موسیقی قوم بختیاری نوازنده های محلی از بخش های شاد و پرطرفدار گردهمایی بود.

-ایمان کاهکش در بخش دیگری از این گردهمایی به بخشی از عملکرد انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان طی ۵ سال اخیر اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که در برنامه سال آتی نیز مشارکت شهروندان به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

– در خاتمه این گردهمایی ضمن تقدیر از شهروندان و دوستداران محیط زیست که طی سالهای اخیر در برنامه انجمن ها مشارکت داشته اند، از اقدامات و فعالیت های محیط زیستی ولی محمد ریماز با اهدای لوح تقدیر و تندیس بعنوان شهروند نمونه محیط زیست مسجدسلیمان تجلیل گردید.

-شایان ذکر است در این گردهمایی مدیران انجمن های محیط زیستی از شهرهای شوشتر، باغملک و اهواز نیز حضور داشتند. علاوه بر این به شرکت کنندگان در این گردهمایی علاوه بر کتاب ” جنایت علیه محیط زیست” و چندین اصله نهال اهداء گردید.