۳۹ بیمارستان خوزستان درگیر کرونا هستند
۳۹ بیمارستان خوزستان درگیر کرونا هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر ۳۹ بیمارستان استان خوزستان به بیماران کرونایی خدمات رسانی می‌کنند. دکتر فرهاد ابول نژادیان با اشاره به اینکه سومین پیک بیماری در این استان از بهمن ماه سال گذشته شروع شد اظهار داشت: در ۱۴ ماه اخیر که درگیر این بیماری هستیم شاهد حمایت های مستمر […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر ۳۹ بیمارستان استان خوزستان به بیماران کرونایی خدمات رسانی می‌کنند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان با اشاره به اینکه سومین پیک بیماری در این استان از بهمن ماه سال گذشته شروع شد اظهار داشت: در ۱۴ ماه اخیر که درگیر این بیماری هستیم شاهد حمایت های مستمر وزارت بهداشت به ویژه پیگیری های دکتر نمکی بودهایم.

وی گفت: وزیر بهداشت  روزانه ۲ تا سه بار جویای وضعیت استان است و تجهیزات مورد نیاز خوزستان  را فراهم کرده است. 

بستری یک هزار و ۶۲۴ بیمار در بیمارستان های خوزستان

وی عنوان‌ کرد: اکنون حدود یک هزار و ۶۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد حدود ۴۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، ۶۶ بیمار اینتوبه ای و سایر بیماران در بخش های عادی حضور دارند.

اختصاص ۴۵۰ تخت ویژه به بیماران کرونایی استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۱۴ ماه گذشته ۲۵۰ تخت ویژه به بیمارستان های خوزستان اضافه شد که با این این تختها، تعداد تخت های ویژه استان به ۵۰۰ تخت رسید و در حال حاضر حدود ۴۵۰ تخت  آن  در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است. 

وی افزود: در طی ۴۵ روز گذشته حدود ۱۰۰ تخت بیمارستانی در بخش های دیالیز و سی سی یو با حمایت های وزارت بهداشت تغییر کاربری داده و به آی سی یو تبدیل شدند همچنین با حمایت های وزارتخانه ۸۰ تخت حمایتی آی سی یو برای بیمارستان های اهواز در نظر گرفته شد.

کرونا در خوزستان کاهشی شد

ابول نژادیان گفت: طرح شهید سلیمانی با محوریت تشدید بیماریابی زودتر از تمام استان ها در خوزستان اجرا شد. وی افزود: خوشبختانه بروز بیماری در استان کاملا کاهشی شده و میزان بستری ها روند ثابت و  رو به کاهشی دارد و امیدواریم دید و بازدیدهای چند روز آینده روند بیماری را افزایشی نکند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده تمام راه های دسترسی به خوزستان بسته شده و خروجی ها به شدت کنترل می شوند تا این بیماری به استان های دیگر سرایت نکند.

روزانه ۲۰ تا ۲۲ هزار تست کرونا در استان انجام می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه روزانه ۲۰ تا ۲۲ هزار تست در استان انجام می شود گفت: تمام افرادی که قصد سفر از طریق فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافربری را دارند ابتدا باید تست کرونا بدهند.

و ی اضافه کرد: تنها افرادی می توانند از طریق وسایب نقلیه عمومی به  مسافرت روند  که جواب تستشان منفی باشد.

۶۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شده اند

وی افزود: از ابتدای  شیوع بیماری در خوزستان(هفتم اسفند ماه ۹۸)  تاکنون ۶۹ هزار بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که حدود ۱۲ هزار و ۸۴۰ نفر در بخش های ویژه مراقبت بستری بودند.

ابول نژادیان بیان کرد: روند کاهشی بروز بیماری در استان از روز ۲۷ اسفندماه سال گذشته شروع شده  و انتظار داریم که میزان بستری ها یک هفته دیگر و روند فوتی ها نیز تا سه هفته دیگر کاهش پیدا کند.

وی اظهار داشت:  تا بعد از تعطیلات نوروزی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد استان خوزستان از پیک بیماری خارج می شود.

در حوزه درمان هیچ مشکلی نداریم

وی گفت: با حمایت خوب وزارت بهداشت، خوشبختانه تاکنون در ارائه خدمات درمانی هیچ مشکلی نداشته ایم اما در حوزه بهداشت، بخشی از مولفه ها در اختیار ما و برخی دیگر در اختیار سایر سازمان ها است که با تلاش های استاندار و همکاری ستاد استانی کرونا در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و هلال احمر به خوبی در استان در حال اجرا است.

وی گفت: همچنین نیروهای انتظامی و نظامی خروجی های شهرهای نارنجی و قرمز را به خوبی کنترل می کنند.

اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا