خسارات ناشی از زمین لرزه در مسجدسلیمان در حد ترک خوردن ساختمان هاست
خسارات ناشی از زمین لرزه در مسجدسلیمان در حد ترک خوردن ساختمان هاست

سایت خبری شهر اولین ها// فرماندار مسجدسلیمان گفت: خسارت های ناشی از زلزله بامداد امروز تنها در حد ترک خوردن ساختمان ها و یا شکسته شدن شیشه های منازل است. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،علیرضا گورویی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: تاکنون گزارشی از خسارت جانی احتمالی زمین لرزه ساعت […]

سایت خبری شهر اولین ها// فرماندار مسجدسلیمان گفت: خسارت های ناشی از زلزله بامداد امروز تنها در حد ترک خوردن ساختمان ها و یا شکسته شدن شیشه های منازل است.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،علیرضا گورویی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: تاکنون گزارشی از خسارت جانی احتمالی زمین لرزه ساعت ۴۷ دقیقه بامداد امروز در این شهرستان دریافت نشده است.

وی ادامه داد: پس از وقوع زمین لزره در این شهرستان، تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به حالت آماده باش در آمد و گروه های امدادی بلافاصله به محل وقوع زمین لرزه اعزام شد تا در صورت بروز خسارت، کمک های امدادی ارائه شود.

رئیس شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان، تصریح کرد: خوشبختانه این زمین لرزه خسارت مالی و جانی به همراه نداشته است و بر اساس گزارش های رسیده خسارات این زمین لرزه در حد ترک خوردگی دیوار ها و شکسته شدن برخی از شیشه ها است.

گورویی در عین حال تاکید کرد: احتمال می رود، این زمین لرزه در مناطق روستایی و عشایری که ساختمان ها از بنای مستحکمی برخوردار نیست، خساراتی به بار آورده باشد.فرماندار مسجد سلیمان گفت:کارشناسانی از سوی فرمانداری به مناطق روستایی و عشایری شهرستان اعزام شدند و به زودی نتیجه قطعی اعلام می شود.

گورویی تصریح کرد:خسارت ها بیشتر در حد ترک خوردگی ساختمان ها بود که در شهر مسجدسلیمان نیز مشاهده شده است.

از سویی دیگر علی خدادادی مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شب گذشته زلزله‌ای با قدرت ۵٫۳شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند و این زلزله در شهرهای دزفول، شوش، اهواز، اندیمشک، لالی و اندیکا هم احساس شد.

وی افزود: با وقوع زلزله سریعا ۴۰نفر از تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در نقاطی که احتمال وقوع حادثه پیش‌بینی می‌شد، اعزام شدند که خوشبختانه هیچ مورد خسارتی مشاهده نشد.

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان گفت: در حال حاضر نیز ۴تیم ۴۰نفره به صورت آماده‌باش درآمده‌اند تا در صورت لزوم سریعا از این تیم‌های امداونجات استفاده شود.

وی عنوان کرد: زلزله شب گذشته در ساعت ۴۷دقیقه بامداد رخ داد که سبب نگرانی هم‌استانی‌های خوزستانی و در نتیجه آن ورود آنان به خیابان‌ها شد.

خدادادی اظهار داشت: تا کنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مالی به فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان و شهرهای دیگر استان خوزستان گزارش نشده است.