جزییات فروش و واگذاری سد شهید عباسپور
جزییات فروش و واگذاری سد شهید عباسپور

سایت خبری شهر اولین ها//سد و نیروگاه شهید عباسپور برای فروش به بخش خصوصی در سازمان خصوصی سازی، یکی از بنگاههای آماده واگذاری معرفی شده است. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، سد و نیروگاه شهید عباسپور در فاصله 55 کیلومتری شمال مسجد سلیمان بر روی رودخانه کارون احداث شده است. نوع این […]

سایت خبری شهر اولین ها//سد و نیروگاه شهید عباسپور برای فروش به بخش خصوصی در سازمان خصوصی سازی، یکی از بنگاههای آماده واگذاری معرفی شده است.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، سد و نیروگاه شهید عباسپور در فاصله 55 کیلومتری شمال مسجد سلیمان بر روی رودخانه کارون احداث شده است. نوع این سد بتنی دو قوسی است و به منظور تولید انرژی برق آبی، تامین آب شرب، صنعت،کشاورزی و کنترل سیلاب طراحی و ساخته شده است. نیروگاه این سد دارای 8 واحد 250 مگاواتی و نوع توربین آن فرانسیس است.

این سد و نیروگاه در سال گذشته در فهرست واگذاریها قرار داشت و قرار بود بلوک 490 سهمی آن که 49 درصد سهام آن به شمار می رفت، به ارزش کل پایه 26 میلیارد و 717 میلیون و 250 هزار ریال به صورت نقد و اقساط در روز 30 اردیبهشت 93 در بازار سوم فرابورس عرضه شود اما سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای تعویق عرضه این بلوک را خواستار شد.

اکنون سد و نیروگاه شهید عباسپور در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی در سال 94 قرار دارد.