پسماندهای پزشکی، اینبار بیخ گوش شهروندان + تصاویر
پسماندهای پزشکی، اینبار بیخ گوش شهروندان + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// متاسفانه از سال گذشته شاهد تکرار ریخته شدن غیر اصولی پسماندهای عفونی در اطراف شهر بوده ایم که این روند گویا جدیدا به کوچه ها نیز رسیده است. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، سال گذشته مطلبی با عنوان « هیچ کس مسئولیت رها شدن پسماندهای عفونی در شهر […]

سایت خبری شهر اولین ها// متاسفانه از سال گذشته شاهد تکرار ریخته شدن غیر اصولی پسماندهای عفونی در اطراف شهر بوده ایم که این روند گویا جدیدا به کوچه ها نیز رسیده است.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، سال گذشته مطلبی با عنوان « هیچ کس مسئولیت رها شدن پسماندهای عفونی در شهر را به گردن نمی گیرد!» در برخی رسانه های شهرستان درج شد و تأکید شد که زباله های عفونی در صورتی که به درستی دفع نشوند، نوعی تهدید مستقیم و فوری برای سلامت افراد جامعه هستند. و این که اغلب موارد، مقدار بسیاری از زباله های دفع شده عفونی و بیمارستانی به عنوان عوامل بیماری زا محسوب می شوند و اگر به درستی دفع نشوند، در محلی که دفع شده اند باقی می مانند و زمین و آب آن منطقه را آلوده می کنند و ممکن است هر نوع محصول کشاورزی که از آن زمین به عمل می آید نیز تحت تاثیر این آلودگی قرار بگیرد و پس از مدتی می توانند (از طریق آب و هوا و خاک) خود را به بافت های موجودات زنده و حیوانات و یا انسان های دیگر برسانند و باعث بیماری های مختلف شود.

اکنون و پس از یکسال از آن ماجرا مشاهده می کنیم که کیسه های زباله های عفونی و پزشکی در برخی کوچه های شهرستان رها شده اند که تهدیدی جدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان محسوب می شود.این کیسه ها حاوی سرنگ و تجهیزات پزشکی استفاده شده بوده که در کوچه های نزدیک به مجموعه پزشکان( جنب بانک سپه ) رها شده اند…

امیدواریم تا با توجه بیشتر شهروندان و مسئولین به لزوم اهمیت به محیط زیست ، جامعه ای سالم و عاری از هرگونه بیماری را شاهد باشیم.

IMG-20151223-WA0014IMG-20151223-WA0015IMG-20151223-WA0016