آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان تائید صلاحیت شده از سوی هیأت نظارت بر انتخابات مجلس
آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان تائید صلاحیت شده از سوی هیأت نظارت بر انتخابات مجلس

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس ستاد انتخابات خوزستان از احراز صلاحیت ۵۶۳ نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی خبر داد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، فرج ا… خبیر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ثبت نام ۶۲۳ نفر برای انتخابات این دوره […]

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس ستاد انتخابات خوزستان از احراز صلاحیت ۵۶۳ نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی خبر داد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، فرج ا… خبیر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ثبت نام ۶۲۳ نفر برای انتخابات این دوره مجلس اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ نفر انصراف داده و صلاحیت ۴۲ نفر نیز احراز نشده است.
معان سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیشترین تعداد احراز صلاحیت داوطلبان را در حوزه اهواز، باوی حمیدیه و کارون با ۱۷۱ نفر دانست و گفت: در حوزه انتخابیه آبادان ۵۱ نفر، اندیمشک ۲۴ نفر، ایذه و باغملک ۶۰ نفر، بندرماهشهر و امیدیه و هندیجان و بخش جولکی ۳۳ نفر، بهبهان و آغاجاری ۲۸ نفر، خرمشهر ۲۱ نفر، دزفول ۴۵ نفر، دشت آزادگان و هویزه ۱۹ نفر، رامهرمز و رامشیر ۲۲ نفر، شادگان ۱۰ نفر، شوش ۱۹ نفر، شوشتر و گتوند ۲۴ نفر، مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا ۳۶ نفر احراز صلاحیت شدند.
خبیر افزود: حوزه انتخابیه اندیمشک با شش نفر بیشترین تعداد انصرافی ها را داشته و حوزه اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون، و حوزه شوش با سه نفر انصرافی در رده های بعدی قرار دارند.
وی اضافه کرد: در حوزه اهواز صلاحیت ۱۱ نفر، آبادان دو نفر، شوشتر و گتوند ۹ نفر، رامهرمز و رامشیر هشت نفر، اندیمشک پنج نفر، دزفول سه نفر، دشت آزداگان و هویزه سه نفر و در شوش یک نفر احراز نشده است.
پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی دارد.
قانون فرصت شکایت را در اختیار داوطلبانی که صلاحیت احراز نشده قرار داده است. این افراد از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ دی می توانند شکایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات خوزستان اعلام کنند.
هیات نظارت از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ دی به مدت هفت روز به بررسی شکایت های افراد رد صلاحیت شده و همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان تائید صلاحیت شده از سوی هیات های اجرایی می پردازد و ۲۴ ساعت پس از اتمام زمان قانونی، فهرست نهایی افراد تائید صلاحیت شده به شکل رسمی اعلام می شود.