داستان ” آقای مسجدسلیمانی دربی ها” که جاودانه شد …
داستان ” آقای مسجدسلیمانی دربی ها” که جاودانه شد …

سایت خبری شهر اولین ها// امروز (یکشنبه) سالروز درگذشت بهترین گلزن دربی در تمام ادوار است. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، وقتی قرار به صحبت از دربی بزرگ پایتخت و ستاره‌های این بازی باشد، نام صفر ایرانپاک بالاتر از نام‌هایی چون همایون بهزادی، ناصر حجازی، علی پروین، علی کریمی و فرهاد مجیدی قرار […]

سایت خبری شهر اولین ها// امروز (یکشنبه) سالروز درگذشت بهترین گلزن دربی در تمام ادوار است.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، وقتی قرار به صحبت از دربی بزرگ پایتخت و ستاره‌های این بازی باشد، نام صفر ایرانپاک بالاتر از نام‌هایی چون همایون بهزادی، ناصر حجازی، علی پروین، علی کریمی و فرهاد مجیدی قرار می‌گیرد.

ایرانپاک در روز دوم دی ۱۳۲۵ در شهر مسجد سلیمان به دنیا آمد و با حضور در تیم شاهین اهواز خود را به فوتبال ایران معرفی کرد. از او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران نام می‌برند که حدود ۱۰ سال پیراهن پرسپولیس و ۷ سال پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.

وی در سال ۱۳۵۰ در ۱۴ بازی ۱۲ گل زد و آقای گل لیگ باشگاه‌های ایران شد اما عمده شهرت ایرانپاک به دلیل درخشش خیره‌کننده در دربی بزرگ پایتخت است.

ایرانپاک در ۱۲ دربی که با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت، ۷ گل وارد دروازه استقلال (تاج) کرد تا نام خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ دربی جاودانه کند و لقب “گربه سیاه” را از هواداران بگیرد.

سالروز درگذشت بهترین گلزن تاریخ دربی/ مردی در حسرت جام جهانی

جالب این که ایرانپاک به دلیل مصدومیت در یکی از بازی‌های ملی، در دربی معروف سال ۱۳۵۲ که با پیروزی ۶ بر صفر پرسپولیس همراه بود غیبت داشت.

همچنین ایرانپاک با وجود دوران موفقی که پشت سر گذاشت در حسرت جام جهانی ماند. او در سال ۱۹۷۸ که تیم ملی برای اولین بار راهی بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان شد، ۳۳ ساله بود و به همین دلیل از فهرست حشمت مهاجرانی خط خورد.

صفر ایرانپاک در روز ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ به دلیل ابتلا به سرطان ریه در شهر استکهلم درگذشت. پیکر او به اهواز منتقل و در این شهر به خاک سپرده شد.