اولین های ” شهر اولین ها” آماده ی بازدید علاقمندان در سال 95
اولین های ” شهر اولین ها” آماده ی بازدید علاقمندان در سال 95

سایت خبری شهر اولین ها// رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت : تأسیسات پارک موزه صنعت نفت در تعطیلات نوروزی آماده بازدید میهمانان و علاقمندان به تاریخچه ی صنعت است . به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ابوذر شجاعی برجوئی افزود : با توجه به ثمر رسیدن اولین چاه […]

سایت خبری شهر اولین ها// رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت : تأسیسات پارک موزه صنعت نفت در تعطیلات نوروزی آماده بازدید میهمانان و علاقمندان به تاریخچه ی صنعت است .
به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ابوذر شجاعی برجوئی افزود : با توجه به ثمر رسیدن اولین چاه نفت خاورمیانه و ایران در ۱۰۷ سال پیش در مسجدسلیمان و شکل گیری کارخانه ها و تأسیسات مختلف در آن زمان سوژه مناسبی جهت بازدید میهمانان نوروزی و علاقمندان به آشنایی با نحوه تولید نفت است .
شجاعی با اشاره به بازدید همه ساله گروههای راهیان نور و گردشگران از این تاسیسات گفت : وجود تاسیسات صنعتی با عمر بیش از ۱۰۰ سال در این شهر فرصت مناسبی برای علاقمندان است تا با تاریخ صنعت اول کشور آشنا شوند .
این مقام مسئول افزود : در همین راستا و با هماهنگی های انجام شده بازدید میهمانان و علاقمندان از تاسیسات پارک موزه صنعت نفت در این شهر از ساعت ۸ تا ۲۰ هر روز امکان پذیر می باشد .
سخنگوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برشمردن جاذبه های صنعت نفت در این شهر برای بازدید کنندگان افزود : وجود اولین چاه نفت خاورمیانه – اولین پالایشگاه – اولین کارخانه گوگرد سازی – اولین کارخانه تقطیر و اولین نیروگاه حرارتی تولید برق خاورمیانه بعنوان بخش های اصلی پارک موزه صنعت نفت بعنوان هسته تشکیل دهنده پارک موزه صنعت نفت می تواند جاذبه خوبی برای بازدید کنندگان باشد .
وی ادامه داد : اولین چاه گازی پیچ و مهره ای خاورمیانه مشهور به چاه ژوراسیک– آثار بجای مانده از اولین راه آهن کشور و چشمه های خودجوش نفت در منطقه سی برنج از دیگر نقاطی است که میتواند مورد توجه بازدید کنندگان قرار گیرد .
وی اظهار داشت : تلاش کلیه مدیران ، روسا و کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بر این مبناست تا سفر میهمانان از زادگاه نفت و بازدید آنان از تأسیسات پارک موزه صنعت نفت با خاطراتی خوش و به یاد ماندنی همراه باشد .
شایان ذکر است اولین چاه نفت خاورمیانه و ایران در پنجم خرداد ماه ۱۲۸۷ خورشیدی در عمق 360 متری در مسجدسلیمان به ثمر رسید . متعاقب به ثمر رسیدن آن بسیاری از امکانات رفاهی کشور و خاورمیانه برای اولین بار در این شهر ایجاد شد .
اولین راه آهن – اولین جاده آسفالته – اولین سیستم آب شرب ۲۴ ساعته – اولین شبکه جمع آوری فاضلاب – اولین استادیوم فوتبال – اولین باشگاه گلف – اولین سالن آمفی تئاتر – اولین باشگاه بیلیارد – اولین باشگاه بولینگ – اولین زمین تنیس – اولین نیروگاه برق – اولین پالایشگاه نفت و بسیاری دیگر از اولین ها از جمله این امکانات میباشند .
شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بعنوان وسیع ترین و قدیمی ترین تولید کننده نفت و گازکشور ، یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران ، وظیفه استخراج و تولید نفت و گاز در منطقه ای با وسعت بیش از ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع را با اولویت صیانت از این نعمت خدادادی برای نسلهای آینده برعهده دارد .
شهر مسجدسلیمان در ۱۲۵ کیلومتری شمال شرقی اهواز و در کوهپایه های کوههای زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان کارون قرار دارد و بواسطه وجود رودخانه های متعدد فصلی دارای بهاری سرسبز همراه با رویش گلهای رنگارنگ و هوایی لطیف و فرحبخش میباشد و در این فصل دهها هزار نفر از هموطنان برای سپری کردن تعطیلات نوروزی این منطقه را برمی گزینند .