رنج عمیق بیکاری در پشت پرده معضل دستفروشان مسجدسلیمان …
رنج عمیق بیکاری در پشت پرده معضل دستفروشان مسجدسلیمان …

سایت خبری شهر اولین ها// این روزها اگر به خیابان آزادی مسجدسلیمان مراجعه کنیم دیگر جای سوزن انداختن در پیاده روهای مقابل مغازه ها نیست . به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، هر ساله با نزدیک شدن به  ایام نوروز  شاهد افزایش حضور مردم در مراکز خرید و خیابان ها بمنظور تامین پوشاک […]

سایت خبری شهر اولین ها// این روزها اگر به خیابان آزادی مسجدسلیمان مراجعه کنیم دیگر جای سوزن انداختن در پیاده روهای مقابل مغازه ها نیست .

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، هر ساله با نزدیک شدن به  ایام نوروز  شاهد افزایش حضور مردم در مراکز خرید و خیابان ها بمنظور تامین پوشاک ,مواد خوراکی و غذایی و دیگر موارد هستیم و این موضوع موجب ایجاد ترافیک در جاده ها و افزایش چشمگیر رفت و آمد در پیاده روها می شود.  شهرستان مسجدسلیمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و این روزها اگر به خیابان آزادی مسجدسلیمان مراجعه کنیم  دیگر جای سوزن انداختن در پیاده روهای مقابل مغازه ها  نیست .
شهرستان مسجدسلیمان که تنها یک خیابان دارد  در روزهای پایانی سال طبق روال  سالهای گذشته اوضاع نابسامانی را در این خیابان شاهد هستیم .  تمرکز مراکز خرید و فروشگاه ها در این خیابان و حضور تمامی شهروندان در یک خیابان از یک سو و از سویی دیگر حضور  نامنظم دستفروشان  در خیابان آزادی اوضاع نابسامان و نا به هنجاری را در مرکز شهر مسجدسلیمان ایجاد کرده است . برخی دستفروشان نیز کسب و کار خود را توسعه داده و در برخی نقاط بساط خود را در جاده پهن کرده اند .
این شرایط نابسامان در حالی است که چندین ماه از تکمیل بازارچه دستفروشان مسجدسلیمان گذشته و متاسفانه تاکنون شهرداری و شورای اسلامی شهر نتوانسته اند طبق یک برنامه مدون اقدام به ساماندهی دستفروشان خیابان آزادی در این بازارچه نمایند . طی یک سال اخیر طرح های موقت و چند روزه ای برای ساماندهی دستفروشان در این بازارچه اجرا شد  اما عدم نظارت دائمی بر جلوگیری از ورود دستفروشان به خیابان آزادی موجب شد تا پس از دو تا سه روز پس از ساماندهی بار دیگر دستفروشان به خیابان آزادی بازگردند .
آلودگی های معابر نیز بیش از هرچیز دیگری توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند.به حدی که با پایان ساعات کاری دستفروشان در ظهر و شب انبوهی از زباله ها را در محل دستفروشان برجای می ماند …
 IMG-20160317-WA0001IMG-20160317-WA0005
IMG-20160317-WA0000IMG-20160317-WA0006
سیامک حاتمی رئیس  و سخنگوی شورای شهر مسجدسلیمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت : بدون شک چنین وضع نابسامانی در آستانه عید نوروز مورد قبول نیست و باید هرچه سریعتر دستفروشان از سطح خیابان آزادی جمع اوری و در بازارچه دستفروشان ساماندهی شوند .
وی افزود : دستفروشان در طول روز و تا  قبل از ساعت 22 حق ندارند در خیابان حضور داشته باشند .
با این حال باید منتظر ماند و دید در واپسین روزهای پایانی سال آیا اقدام مناسبی جهت ساماندهی دائمی  و نظارت بر حضور دستفروشان در خیابان آزادی  مسجدسلیمان   صورت می گیرد یا باز هم باید شاید اجرای طرح های موقتی و چند روزه باشیم ./آسماری