حرکت فعالین زیست محیطی مسجدسلیمان در اعتراض به انتقال آب کارون / جزئیات +تصاویر
حرکت فعالین زیست محیطی مسجدسلیمان در اعتراض به انتقال آب کارون / جزئیات +تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//فعالین زیست محیطی شهرستان مسجدسلیمان با حضور در محل ملاقات عمومی با وزیر اطلاعات و در حرکتی جالب توجه اعتراض خود را نسبت به انتقال آب کارون اعلام نمودند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، دکتر علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید روز سه شنبه در محل مصلی نمازجمعه […]

سایت خبری شهر اولین ها//فعالین زیست محیطی شهرستان مسجدسلیمان با حضور در محل ملاقات عمومی با وزیر اطلاعات و در حرکتی جالب توجه اعتراض خود را نسبت به انتقال آب کارون اعلام نمودند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، دکتر علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید روز سه شنبه در محل مصلی نمازجمعه مسجدسلیمان حضور یافت تا حضور پرشور مردم مسجدسلیمان را شاهد باشد. فعالین زیست محیطی و اعضای انجمن نگین ایران زاگرس نیز در این ملاقات عمومی حضور یافتند و ضمن عرض خوش آمد به وزیر اطلاعات با در دست داشتن بنری با این مضمون تأمین آب آشامیدنی آری ،انتقال آب نه – جناب آقای دکتر روحانی :تونل های انتقال آب و سدهای کوهرنگ 3(بیرگان) گلاب ،سبزکوه ، بهشت آباد و سد خراسان را متوقف کنید . شما برای نجات کارون مسئولید ! ”  صدای اعتراض خود را نسبت به این موضوع به گوش وزیر اطلاعات رساندند. در این حضور مردمی مهندس هژیر کیانی مدیرشبکه زیست محیطی خوزستان نیز حضور داشت.

وی ضمن هشدار جدی به دولت برای حل عملی مسائل محیط زیست استان گفت: خوزستان به‌دلیل وضعیت بحرانی محیط‌ زیست به یک برنامه عمل جامع و ملی نیاز دارد.
هژیر کیانی با بیان اینکه مردم خوزستان از مسائل محیط زیست به شدت آسیب دیده‌اند اظهار کرد: بی‌برنامگی دولت‌ها، شرکت‌ها و صنایع، جلگه زیبای خوزستان را به‌سمت یک نمک‌زار پیش می‌برد.
وی افزود: نمونه بارز این موضوع زه‌آب‌های شرکت‌های توسعه نیشکر بوده و تضعیف معیشت پایدار مردم در تالاب بین‌المللی شادگان به‌همین دلیل سبب افزایش شکار در محدوده تالاب و فقر اقتصادی مردم شده است.
نماینده سازمان‌های مردم نهاد خوزستان اضافه کرد: این شرکت‌ها باید به دامداران و کشاورزان غرامت بدهند که به‌همین منظور نامه‌ای از طرف سازمان‌های مردم نهاد خطاب به وزیر جهاد کشاورزی برای تأمین علوفه رایگان برای دامداران جامعه محلی تالاب شادگان تنظیم شده است که تا هنگام تصفیه زه‌آب‌های ورودی به تالاب شادگان این اقدام ادامه یابد.
کیانی از تمام مسئولان خواست تا یک‌بار دیگر سیاست‌های ابلاغیه رهبر حکیم انقلاب پیرامون محیط زیست را به دقت مطالعه و سخنرانی 17 اسفند 93 را نصب‌العین خود برای برنامه‌های توسعه‌ای در خوزستان قرار دهند.
وی در ادامه خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط انتقال آب سرشاخه‌های کارون شد.
کیانی در ادامه با اشاره به سخنرانی چندی پیش مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در یکی از جلسات در حمایت از محیط زیست گفت: اعتراف تاریخی و شجاعانه یکی ازمدیران ارشد وزارت نیرو امیدواری برای انحصارطلبی این وزارتخانه و تجدید نظر در برنامه‌های توسعه یک‌جانبه‌نگرانه این وزارتخانه را افزایش می‌دهد و امیدواریم سدسازی‌های خسارت‌بار در خوزستان پایان یابد.
این فعال محیط‌‌ زیست خاطرنشان کرد: نه مردم خوزستان به برخی نمایندگان ناکارآمد دوره پیشین مجلس در انتخابات اخیر، یک «نه» محیط‌زیستی بود و مردم به دولت داعیه‌دار محیط زیستی نگاه عمل‌گرا دارند.
کیانی تصریح کرد: مردم حل مسائلی چون توقف انتقال سرشاخه‌ها، رهاسازی حق آبه تالاب‌ها و تشکیل صندوق غرامت‌های محیط زیست استان را آزمون بزرگ دولت می‌دانند و امیدواریم در مدت زمان باقیمانده از دولت در عمل شاهد اقدامات نجات‌بخشی و علاج‌بخشی برای محیط‌زیست خوزستان باشیم.

IMG-20160405-WA0017IMG-20160405-WA0014IMG-20160405-WA0015IMG-20160405-WA0016