پیش بازی فولاد یزد- نفت مسجدسلیمان / بقای یزدی ها در گرو شکست نفتی ها
پیش بازی فولاد یزد- نفت مسجدسلیمان / بقای یزدی ها در گرو شکست نفتی ها

سایت خبری شهر اولین ها// دو تیم فولاد یزد و نفت مسجدسلیمان عصر فردا در هفته آخر لیگ دسته اول به مصاف هم خواهند رفت . به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، پس از سیر یک مسافرت نه ماهه  کشتی لیگ به چند قدمی بندرگاه مقصود رسیده است . دوشنبه روزی خاص خواهد بود […]

سایت خبری شهر اولین ها// دو تیم فولاد یزد و نفت مسجدسلیمان عصر فردا در هفته آخر لیگ دسته اول به مصاف هم خواهند رفت .

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، پس از سیر یک مسافرت نه ماهه  کشتی لیگ به چند قدمی بندرگاه مقصود رسیده است . دوشنبه روزی خاص خواهد بود چراکه  پیش از موعد تحویل کارنامه در مدارس  بیلان تلاش تیم های لیگ یکی آماده شده است و پیش از غروب آفتاب این روز تمامی تیم ها و هوادارانشان از آن اطلاع خواهند یافت . در بالای جدول تنها یک معادله باقی مانده است که با بازی تیم های صنعت نفت و فجر سپاسی در آبادان حل خواهد شد و اما در پایین جدول پنج تیم تلاش می کنند تا جزو سه سهمیه باقی مانده برای سقوط  نباشند .

در ادامه قصد داریم یکی از دیدارهای حساس در راه بقا مابین فولاد یزد و نفت مسجد سلیمان را زیر نظر بگیریم .

بازی در یک نگاه :

با توجه به بررسی نتایج هفته های اخیر و جدول ، بازی روز دوشنبه رقابتی است بین فولاد گداخته  از انگیزه و روحیه که در راه بقا به آتش خواهد زد و مهمانی که فقط برای اعاده حیثیت به میدان می رود .

وضعیت دو تیم در جدول :

فولاد یزد : بچه های کویر تا بدین جای کار در ۳۷ بازی خود نه پیروزی ، چهارده تساوی و چهارده شکست را تجربه کرده اند و با ۳۰ گل زده ، ۳۸ گل دریافتی صاحب ۴۱ امتیاز هستند و خانه پانزدهم جدول را در اختیار خود گرفته اند .

نفت مسجد سلیمان : این تیم جنوبی در بازگشت از لیگ برتر نتوانست در کورس مدعیان صعود قرار بگیرد و با کسب ده پیروزی ، هجده تساوی و قبول نه شکست با ۳۹ گل زده و ۳۸ گل خورده جایگاه نهم جدول را به خود اختصاص داده است .

جایگاه احتمالی دو تیم در بهترین شرایط :

فولادی ها در بهترین شرایط می توانند با قرار گرفتن در خانه چهاردهم جدول فصل را به پایان برسانند و جایگاه هشتم نیز بهترین حالتی است که می توان برای نفتی ها متصور شد .

جلوه های ویژه :

هفته پایانی آخرین فرصت ها برای ارتقا در هر زمینه ای خواهد بود از این روی رویارویی بهترین گلزنان دو تیم ، حمید غلامی از فولاد یزد و فرشید علیزاده از نفت مسجدسلیمان دیدنی خواهد بود . هم چنین تقابل اندیشه های مجید باقری نیا سرمربی باتجربه فصل گذشته نفت مسجد سلیمان که حال به نوعی ناجی کویرنشینان لقب گرفته با فرزاد حافظی سرمربی جوان خوزستانی نیز می تواند در نوع خود جالب توجه باشد .

نبرد فولاد گداخته با نفت بی رمق !

فولاد یزد در تمام دوران حضورش در دسته اول در هفته های پایانی با دل و جان جنگیده و به غیر از یک فصل در مابقی موارد سهمیه یزدی ها در هفته پایانی حفظ شده است . این تیم در فصل جاری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با درک کردن خطر سقوط ، باقری نیا و شاگردانش دست به کار شدند و با قربانی نمودن تیم های ایرانجوان یوشهر ، فجرسپاسی ، شهرداری اردبیل ، پاس همدان و خونه به خونه تا حدودی آب رفته را به جوی بازگرداندند بطوری که قبل از برگزارشدن بازی های هفته پایانی پس از هفته ها کویرنشینان به منطقه امن جدول پای گذاردند . با نگاهی به آمار درمی یابیم که باقری نیای کهنه کار پس از حضورش در یزد تمام بازی های خانگی را با برد پشت سرگذارده است و به هیچ عنوان نمی خواهد به این روند خدشه ای وارد شود .فولادیزد این هفته ها معدنی از انگیزه است .

در سوی مقابل شاگردان فرزاد حافظی شش هفته متوالی است که پیروز نشده اند و آخرین پیروزی این تیم به هفته سی و یکم باز می گردد که نساجی را شکست داده اند . همچنین نباید فراموش کنیم که جنوبی ها در هجده بازی خارج از خانه خود فقط دوبار آنهم در هفته های هفتم و بیست و نهم  موفق به تحمیل شکست به تیم های میزبان شده اند . نفتی ها هفته هاست که نه درگیر هیجان صعود هستند و نه دغدغه سقوط دارند . شاگردان حافظی در مقطعی از فصل با کسب نتایج درخشان حساب خود را از تیم های قعرنشین جدا کردند و حتی به خانه پنجم جدول نیز رسیدند اما پس از آن نتوانستند وضعیت خود را به عنوان یک مدعی تثبیت کنند و به میانه های جدول کوچ کردند . در یک کلام نفت در هفته های اخیر رمقی برای آتش زدن حریفان نداشته است.

سابقه رویارویی دو تیم :

این بازی دومین دیدار رسمی این دو باشگاه خواهد بود . در بازی رفت نفتی ها با تک گل دقیقه ۷۰ احمد داودی به پیروزی رسیدند و این بازی به نوعی می تواند برای میزبان یک بازی انتقامی تلقی شود .

پیش بینی بازی :

از آنجا که پس از سوت پایان این بازی هیچ فرصت دیگری در اختیار یزدی های میزبان نخواهد بود و نتیجه این بازی در سرنوشت یک فصل فولاد نقش خواهد داشت ناگفته پیداست که باقری نیا شاگردانش را برای شکست دادن خوزستانی ها راهی میدان خواهد کرد تا با توجه به جدول نتیجه هیچ دیدار دیگری در سرنوشت تیمش تاثیری نداشته باشد  . از طرفی و با توجه به مسائل اثبات نشده روزهای اخیر نفتی ها دوست ندارند با قبول شکست در مظان اتهام قرار بگیرند و برای اعاده حیثیت به کویر خواهند رفت .

امیدواریم پس از یک فصل پرفراز و نشیب حق به حق دار برسد و تمامی بیست تیم حاضر در رقابت های دسته اول با ارائه بازی های جوانمردانه جای هیچ بحث و جدل حاشیه ای را باقی نگذارند .