افزایش سرانه فضای سبز مسجدسلیمان به بیش از 6متر/راه و شهرسازی متولی پیگیری تصرفات غیر مجاز است
افزایش سرانه فضای سبز مسجدسلیمان به بیش از 6متر/راه و شهرسازی متولی پیگیری تصرفات غیر مجاز است

شهر اولین ها//حیدری گفت : بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب در سطح شهر هزینه های هنگفتی را برای شهرداری به همراه داشته است. به گزارش  شهر اولین ها، نشست خبری شهردار مسجدسلیمان با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهرداری و دهیاری ها برگزار شد. در این نشست شهردار مسجدسلیمان به همراه خبرنگاران  در بازدید میدانی […]

شهر اولین ها//حیدری گفت : بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب در سطح شهر هزینه های هنگفتی را برای شهرداری به همراه داشته است.

به گزارش  شهر اولین ها، نشست خبری شهردار مسجدسلیمان با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهرداری و دهیاری ها برگزار شد.
در این نشست شهردار مسجدسلیمان به همراه خبرنگاران  در بازدید میدانی از پروژه های سطح شهر شهرداری مسجدسلیمان به همراه دو تن از اعضای شورای شهر حضور یافت .
خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران گفت : حق مردم مسجدسلیمان بیش از این است و امیدواریم با همدلی و حمایت های شورای شهر بتوانیم خدمات بهتری به مردم مسجدسلیمان ارائه دهیم.
وی در تشریح بخشی از عملکرد شهرداری مسجدسلیمان در یکسال گذشته اظهار داشت :در بخش پروژه های عمرانی آسفالت محلاتی را داشتیم که بیش از 30سال از آخرین آسفالت آنها گذشته است.
حیدری ادامه داد: پارک ورودی مسجدسلیمان موسوم به پارک 11هکتاری (روبروی ترمینال ولی عصر (عج) ) یکی از دغدغه های اصلی اعضای شورا و شهرداری است که با همکاری بخش خصوصی عملیات احداث این پارک که شامل بخش ها مختلف ورزشی و تفریحی  خواهد بود آغاز شده است.
شهردار مسجدسلیان از افزایش سرانه فضای سبز در یکسال گذشته  خبر داد و افزود : با استفاده از زمین های بلا استفاده در سطح شهر و تبدیل آنها به پارک های محله ای  سرانه فضای سبز مسجدسلیمان طی یک سال گذشته با حدود دو و نیم متر افزایش به بیش از 6  متر افزایش یافته است و  با همت مجموعه فضای سبز شهرداری حدود 12هزار متر لوله کشی قطره ای برای فضای سبز سطح شهر انجام شده  که قصد داریم کل فضای سبز شهر را به سیستم لوله کشی قطره ای مجهز کنیم.
حیدری در رابطه مشکل روشناپی برخی بوستان های محله ای تاکید کرد : حدود 10 بوستان محله ای در یکسال گذشته احداث شده است که برخی از آنها مشکل روشنائی دارند که  بزودی  با خرید و نصب تجهیزات تامین روشنائی این مشکل  برطرف می شود.
وی در خصوص اقدامات فرهنگی شهرداری مسجدسلیمان گفت : شهرداری مسجدسلیمان در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی شهرستان فعالیت داشته و مهمترین اقدام فرهنگی شهرداری مسجدسلیمان   نامگذاری محلات شهرستان است که  با همکاری کمیسون فرهنگی شورای شهر در حال انجام است ..
خلیل حیدری  با تاکید بر این موضوع که متولی فاضلاب اداره آب و فاضلاب است ادامه داد : یکی معضلات جدی شهرداری مسجدسلیمان معضل فاضلاب است, فاضلاب هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد و  طبق قانون مسئولیت فاضلاب بر عهده آب و فاضلاب  است . ضمن اینکه  بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب در سطح شهر هزینه های هنگفتی را برای شهرداری به همراه داشته است.
وی ادامه داد: تصیفیه خانه کشتارگاه مسجدسلیمان  که شامل 6 مرحله تصفیه فاضلاب خواهد بود در حال احداث است که تاثیر بسزایی در کاهش انتقال آلودگی به محیط زیست خواهد داشت .
وی در بحث جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ضمن تشکر از همکاری قوه قضاییه برای تخریب تصرفات غیر مجاز تاکید کرد :‌ اراضی که در تملک شهرداری نیستند در تملک اداره راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت هستند و این اداره باید موارد مربوط به تصرفات غیر مجاز و ساخت و سازها را پیگیری کند.
شهردار مسجدسلیمان از اجرای طرح ساماندهی  دستفروشان سطح شهر خبر داد و افزود : احداث  بازارچه دستفروشان با احداث  60باب مغازه ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیش ساخته در مکانی مناسب در حال انجام است که  حدود 90درصد  بازارچه  تکمیل شده  و به زودی به دستفروشان تحویل خواهد شد.
حیدری از صفر شدن حرائم چاه های نفت خبر داد و اظهار داشت : حرائم چاه های نفت یکی دیگراز مهمترین معضلات مسجدسلیمان است که بدلیل وجود چاه های نفت در محدوده شهر ,شهرداری امکان اهدا مجوز ساخت و ساز به مردم را نداشت  که با همکاری شرکت نفت مسجدسلیمان و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این حرائم صفر شده است و طرح تفضیلی مسجدسلیمان هم که به همین علت تصویب  نشده بود بزودی تصویب خواهد شد و مردم از بلاتکلیفی خارج می شوند.
خلیل حیدری در رابطه با مشکلات قبرستان های مسجدسلیمان  اظهار داشت : با اهدا زمین توسط دو فرد خیر بزودی  کمبودهائی که در بخش قبرستان های  شهرستان وجود دارد  برطرف خواهد شد.
شهردار مسجدسلیمان در تشریح  اولویت های شهرداری در سال 94  افزود : تکمیل پارک 11هکتاری,ادامه آسفالت مناطق مختلف,  احداث یک مرکز تجاری -تفریحی با مشارکت بخش خصوصی, احداث پارک بانوان, تکمیل رستوران  و آبشار شهدای گمنام ,طراحی و ساخت المان در محلات موشکی با حکاکی اسامی شهدای منطقه و دیگر پروژه ها از جمله اولویت های شهرداری در سال جاری خواهد بود.
خلیل حیدری در پایان تاکید کرد :  اگر حمایت و همدلی باشد قطعا مشکلات بر طرف خواهد شد و شاهد پیشرفت  در مسجدسلیمان خواهیم بود, انتظار داریم اعضای شورای شهر با مجموعه شهرداری تعامل داشته باشند و از شهرداری حمایت کنند .علیرغم اینکه برخی قصد دارند شهرداری را وارد حاشیه کنند  تمام سعی و  تلاش ما در مجموعه شهرداری بر این است تا وارد حواشی نشویم.