مدیرعامل جدید پتروشیمی مسجدسلیمان هنوز نیامده رفتنی شد؟!
مدیرعامل جدید پتروشیمی مسجدسلیمان هنوز نیامده رفتنی شد؟!
حجت‌الله عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعیِ سید ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم بود که پس از اعتراضات و انتقادات گسترده نسبت به عملکرد 300 روزه خود، نهایتا در روز دوشنبه در حالی استعفا داد که احتمال استیضاح او از سوی مجلس یازدهم دور از ذهن نبود.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی استعفای حجت‌الله عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کافی ندانست و در حساب کاربری توییتر خود نوشت: انتخاب سرپرست وزیر کار خارج از دایره معاونین انتصابیِ وزیر مستعفی، نشان می‌دهد هیچ یک از منصوبان، واجد شرایط نیستند. وی افزود: لذا می‌طلبد تغییر فوری مدیران و معاونین انتصابی آقای عبدالملکی در دستور کار قرار گرفته و کار به کاردان سپرده شود، تا از پرداخت هزینه بیشتر جلوگیری شد.

با این حال می توان گفت استعفای وزیر کار تا حدودی انتصاب مدیرعامل جدید پتروشیمی مسجدسلیمان را نیز تحت الشعاع قرار داده است. گفتنی است بیش از ۵۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است. علاوه بر این با انتصاب مدیرعامل غیربومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، وی در احکامی جداگانه معاونین و مشاورین جدید خود را که عمدتاً از نیروهای غیربومی هستند معرفی نموده است. از طرفی اعتراضات جمعی از پرسنل شرکت همزمان با روزهای ابتدایی حضور مدیرعامل،تغییرات مدیریتی این شرکت را کانون توجه قرار داده است.

حال باید منتظر ماند آیا تغییرات کلان حوزه وزارت کار نقشی در تغییرات شرکت های تابعه و زیر مجموعه وزارت که بخشی از سهام آن مربوط به واحدهای تابعه است خواهد داشت.