جولان غیربومی ها در پتروشیمی مسجدسلیمان همزمان با سکوت نماینده مردم شهرستان
جولان غیربومی ها در پتروشیمی مسجدسلیمان همزمان با سکوت نماینده مردم شهرستان
جای سوال دارد نماینده مردم مسجدسلیمان پیش از انتصاب فرماندار غیربومی طی بیانیه ای بر استفاده از ظرفیت های بومی تأکید دارد اما اکنون نسبت به انتصابات اخیر در شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان که عمدتاً غیربومی هستند سکوت کرده است.

عصر اولین ها// پس از انتصاب مدیرعامل غیربومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، اکنون خبر می رسد که وی در احکامی جداگانه معاونین و مشاورین جدید خود را که عمدتاً از نیروهای غیربومی هستند معرفی نموده است.

به گزارش عصر اولین ها، بر این اساس طی احکامی جداگانه معاونت مالی اداری و پشتیبانی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، معاونت برنامه ریزی و توسعه، معاونت بازرگانی، مشاور مدیرعامل در نظارت بر شرکت مهندسی پراور، مشاور اجرایی مدیرعامل و مشاور مدیرعامل در امور فنی و تولید منصوب شدند. با این حال خبر می رسد که این انتصابات خارج از چارت مصوب هیأت مدیره و بدون انجام فرآیندهای استعلامی و پیش از انتصاب انجام گرفته اند. موضوعی که در بدو دوره مدیریتی آتشباری مدیرعامل جدید شرکت، پتروشیمی مسجدسلیمان را با چالشی متفاوت همراه ساخته است. از طرفی چندی قبل ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید وزیر کار عزل مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان را به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار دهد و برای مردم شفاف‌سازی شود. من هم تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری می‌کنم.

با این حال پس از گذشت بیش از یکماه از تذکر نماینده مردم مسجدسلیمان گویا علاوه بر این که پیگیری های وی در خصوص تغییرات مدیریتی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان نتیجه ای در پی نداشته، این شرکت با موج بی سابقه ای از انتصاب معاونین و مشاورین غیربومی مواجه شده است. موضوعی که البته با سکوت نماینده مردم شهرستان همراه شده است. هر چند ورناصری در روزهای انتهایی سال گذشته در واکنش به انتصاب فرماندار غیربومی بر لزوم بومی گزینی و استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان تأکید نمود.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماندو دید سرانجام انتصابات اخیر پتروشیمی را که در ادامه حواشی انتصاب مدیرعامل غیربومی صورت گرفته چه خواهد بود. موضوعی که می تواند در صورت استمرار به بومی زدایی از این واحد تولیدی صنعتی و ادامه حضور نیروهای غیربومی در سطح شهرستان همراه شود.