مطالبه شهروندان مسجدسلیمان از دادستان کل کشور در خصوص جاده مرگ
مطالبه شهروندان مسجدسلیمان از دادستان کل کشور در خصوص جاده مرگ
بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان کل کشور مکلف است در جرائم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذی صلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت کند.

عصر اولین ها// سقوط پراید به دره در مسیر جاده مسجدسلیمان-اهواز جان ۴ نفر را گرفت.

به گزارش عصر اولین ها، بر اثر سقوط خودرو پراید به دره در مسیر مسجدسلیمان-اهواز متاسفانه دو مرد و دو زن جان خود را از دست دادند و حال یک کودک نیز وخیم گزارش داده شده است. حوادثی از این قبیل طی سال اهی اخیر بارها رخ داده و تعداد بسیاری از شهروندان مسجدسلیمانی در این جاده جان خود را دست داده اند. در مرداد ۱۳۹۰ کلنگ آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان – اهواز با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و توسط وزیر راه و شهرسازی علی نیکزاد به زمین زده شد. در این مراسم امیدوار رضایی نماینده مردم در آن زمان، خادمی معاون عمرانی استانداری خوزستان، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و ترابری و محمد خانچی فرماندار مسجدسلیمان حضور داشتند. با گذشت بیش از یک دهه همچنان عملیات اجرایی این جاده در هاله ای از ابهام قرار دارد.

از طرفی چندی قبل دادستان کل کشور، در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و در راستای صیانت از حقوق عامه، بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین تاکید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در این نامه با اشاره به افزایش مجدد آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی درون و برون شهری در کل کشور تاکید کرده است: ضروری است موضوع با جدیت بررسی و اقدامات لازم برای کنترل و نظارت و جلوگیری از این تخلفات انجام شود. بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان کل کشور مکلف است در جرائم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذی صلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت کند.

در شرایط کنونی که همچنان عملیات اجرایی جاده میانبُر با بلاتکلیفی و تأخیر همراه است انتظار می رود تا دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم ضمن ورود به موضوع بخش عمده ای از نگرانی شهروندان مسجدسلیمانی در خصوص جاده میانبُر اهواز-مسجدسلیمان که سالانه جان بسیاری از مردم را تهدید می کند مورد رسیدگی قرار دهد.