وضعیت اسفبار قطعه هنرمندان مسجدسلیمان پس از ۱۴ ماه +تصاویر
وضعیت اسفبار قطعه هنرمندان مسجدسلیمان پس از ۱۴ ماه +تصاویر
با وجود گذشت بیش از 14 ماه از ایجاد قطعه هنرمندان مسجدسلیمان، تاکنون راهبرد مشخصی برای ساماندهی این مکان عملی نشده است.

عصر اولین ها// بیش از ۱۴ ماه از ایجاد قطعه هنرمندان مسجدسلیمان می گذرد و انتظار می رفت با خاکسپاری زنده یاد یارمحمداسدپور از شاعران مطرح کشور در این مکان توجهی ویژه برای ساماندهی و تکمیل مراحل احداث قطعه هنرمندان مسجدسلیمان انجام شود. با این حال شواهد موجود نشان می دهد که علاوه بر بی توجهی و عدم راهبرد صحیح و مشخصی برای تکمیل قطعه هنرمندان، این مکان به خاکریز نخاله و محلی برای جولان سگ های بلاصاحب تبدیل شده است.

از سوی دیگر وجود چندین معارض و عدم تعیین تکلیف وضعیت مالکیت اراضی قطعه هنرمندان نیز بر بلاتکلیفی این موضوع افزوده است. علاوه بر این وجود نهر فاضلاب در نزدیکی این قطعه و جانمایی آن در محلی خارج از قبرستان عمومی موجب شده تاکنون خدمات رسانی خاصی به این محل انجام نشود.

هرانوش اسدپور دختر زنده یاد یارمحمد ضمن گلایه شدید از مسئولان شهرستان می گوید: برای مسئولان شهرستان متاسفم.قبل از خاکسپاری پدرم بسیاری از هنرمندان و مسئولان به خانه ما آمدند و با اصرار از ما خواستند اجازه بدهیم پدرم در این مکان به خاک سپرده شود و آن ها نیز سریعاً دیوار کشی، محوطه سازی و فضای سبز را احداث خواهند کرد اما متاسفانه هیچ کدام از وعده های آنان به سرانجام نرسید و امروز این مکان جایی برای نخاله ها و زباله ها شده است. وی ادامه داد: وضعیت موجود به نوعی ست که به هیچ وجه نمی توان به تنهایی در این مکان حضور یافت چرا که ممکن است مورد هجوم سگ های ولگرد که تعداد آن ها کم هم نیست قرار بگیریم. ضمن آن که تردد افراد معتاد در این مکان نیز بسیار زیاد است. وی گفت: ما به مسئولین اعتماد کردیم اما آن ها …

با تمام این تفاسیر انتظار می رود تا متولیان فرهنگ و هنر شهرستان بهمراه شهرداری علاوه بر پیگیری و انجام حصارکشی و احداث دیواره، ضمن تسریع در اقدامات اجرایی، مراحل تکمیل و احداث قطعه هنرمندان مسجدسلیمان را به شکلی شایسته و ارزشمند صورت دهند.