سهم ورزش و جوانان مسجدسلیمان از حضور وزیر و معاونش در شهرستان چه بود ؟
سهم ورزش و جوانان مسجدسلیمان از حضور وزیر و معاونش در شهرستان چه بود ؟

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: حوزه ورزش و جوانان مسجدسلیمان از دیرباز عرصه حضور قهرمانان و نام آورانی بوده که در میادین ملی و بین المللی افتخارات پرشماری را برای شهر اولین ها به ارمغان آورده اند. با این وجود اما گویا قرار نیست تا برنامه ریزی مدون و اقداماتی در راستای رفع مشکلات و […]

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: حوزه ورزش و جوانان مسجدسلیمان از دیرباز عرصه حضور قهرمانان و نام آورانی بوده که در میادین ملی و بین المللی افتخارات پرشماری را برای شهر اولین ها به ارمغان آورده اند. با این وجود اما گویا قرار نیست تا برنامه ریزی مدون و اقداماتی در راستای رفع مشکلات و کمبودهای فعلی صورت پذیرد.

اواسط دیماه سال گذشته بود که با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان سه پروژه در مسجدسلیمان افتتاح شد و پس از آن نیز شعبانی معاون وی در جلسه شورای ورزش شهرستان حضور یافت. با این حال جای این سوال در اذهان باقی مانده که دستاوردهای این دو رویداد مهم در حوزه ورزش و جوانان مسجدسلیمان چه بوده است ؟!!

با نگاهی به سه پروژه افتتاح شده با حضور وزیر ورزش می توان گفت که سالن وزنه برداری از سالها قبل مورد استفاده ورزشکاران قرار گرفته بود . ضمن اینکه گفته می شود که ” خانه جوان “شهرستان نیز ساختمانی متعلق به آموزش و پرورش شهرستان بوده و تنها تجهیز این ساختمان توسط متولیان ورزش صورت خواهد گرفت. این در حالی است که در اکثر شهرستان ها و حتی استان های دیگر، ساختمان ها و اماکنی که طی چندسال اخیر کلنگ زنی شده و با اعتبار مشخصی تکمیل گردیده به بهره برداری می رسند.

اذعان حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به این نکته که شهرستان مسجدسلیمان از نظر امکانات ورزشی در سطح پایینی به سر می برد خود موید این ماجراست که مسئولین ذیربط بایستی برنامه ریزی و توجه بیشتری به این حوزه معطوف نمایند. هر چند که ظاهری نماینده مردم شهرستان نیز با اظهار بیکاری مطلق و عدم توسعه یافتگی در سطح شهرستان خواستار توجه بیشتر مسئولین از جمله وزیر گردید.

ورزشگاه شهید بهزادنیا چهاربیشه از جمله اماکن ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان شهرستان به شمار می رود که سالهاست در انتظار نگاه ویژه مسئولین منتظر مانده است. ضمن اینکه سرانه پایین اماکن ورزشی در شهرستان موجب گردیده تا رسالت متولیان ورزش را سنگین تر جلوه نماید. هر چند که وزیر ورزش در افتتاح پروژه های اخیر گفته بود که در تلاش برای توسعه فضاهای ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان و تکمیل پروژه های نیمه تمام هستیم اما پیگیری جدی نماینده مردم شهرستان در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

گره های کور جوانان مسجدسلیمان در زمینه های مختلفی از قبیل اشتغال، ازدواج و …، مشکلات عدیده زیرساختهای ورزشی در سطح شهرستان ، کم توجهی به نام آوران ورزشی و قهرمانان شهرستان که در برخی موارد منجر به کناره گیری آنان از ورزش قهرمانی گردیده و بسیاری مشکلات دیگر همچنان چشم انتظار توجه بیشتر مسئولین هستند.

با تمام این تفاسیر ظاهری نماینده مسجدسلیمان اخیراً گفته بود که با اختصاص ۲۷/۰ درصد ارزش افزوده به ورزش که در مجلس مصوب گردیده اعتبارات خوبی در ۴ شهرستان حوزه انتخابیه در سال ۹۶ صورت گرفته و افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافته است. اما بایستی گفت که حوزه ورزش و جوانان شهرستان تلاش های بیشتری را جهت اقدامات می طلبد و انتظار می رود تا خروجی عملکرد و جذب اعتبارات در این زمینه به شکل ملموس و امیدوار کننده ای تداوم یابد.