قطار انتصابات در مسجدسلیمان روی ریل گروهی خاص !؟
قطار انتصابات در مسجدسلیمان روی ریل گروهی خاص !؟
علیرضا ورناصری در زمان کاندیداتوری اظهار داشته بود: چنانچه توفیق خدمت بیابم مبارزه با کابوس طایفه گرایی را تبدیل به الگویی ماندگار خواهم نمود.

عصر اولین ها// در حالی که طی بیانیه روابط عمومی دفتر نماینده مردم مسجدسلیمان هرگونه دخالت وی در انتصابات را تکذیب نموده اما با نگاهی به روند انتصابات دو سال اخیر در حوزه انتخابیه یک گروه خاص بیش از همیشه پررنگ تر جلوه نموده است.

به گزارش عصر اولین ها، با نگاهی به انتصابات دو سال اخیر در شهرستان های اندیکا و مسجدسلیمان، یک گروه خاص بیش از گذشته پررنگ تر جلوه می نماید. با انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان، وی به جمع انتصابات دو سال اخیر از جمله بخشدار مرکزی مسجدسلیمان، مدیریت منابع انسانی شرکت نفت مسجدسلیمان،رئیس دانشگاه فرهنگیان، رییس اداره بهزیستی، مدیرآموزش و پرورش اندیکا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روسای اداره محیط زیست مسجدسلیمان و اندیکا و بسیاری انتصابات دیگر اضافه شده است که به گروهی خاص تعلق دارد.

از سوی دیگر در حالی که در برخی استان‌ها فشار نمایندگان مجلس برای انتصاب نزدیکان خود در مناصب اجرایی ادامه دارد، مدیرکل انتخابات شورای نگهبان معتقد است با توجه به‌ سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی، اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی است.

با تمام این تفاسیر اگر چه طی بیانیه اخیر روابط عمومی دفتر نماینده مسجدسلیمان صراحتاً نقش وی در انتصابات اخیر را تکذیب نموده اما همچنان شائبه ها در خصوص نقش وی در انتصابات وجود دارد. افزون بر این به زعم برخی فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان، انتصاب های قومیتی شکاف عمیقی در توسعه مسجدسلیمان بوجود می آورد. از طرفی در حوزه مسجدسلیمان بزرگ طوایف مختلفی، نخبگان و افراد شایسته بسیاری هستند که از مدیران ارشد استان نیز انتظار می‌رفت که شخصیت‌ها و افراد با تراز بالا و با وجهاتی در ادارات این حوزه بزرگ انتصاب شوند اما آن چیز که حیرت همه را برانگیخته، اصرار بر به‌کارگیری برخی افراد کم تجربه و بعضا فاقد رزومه در پست های مدیریتی و سپردن مسئولیت به آن هاست.
سوالی که علیرضا ورناصری نماینده مجلس و سایر مدیران استان باید پاسخ دهند این است که چند درصد انتصابات ماه های اخیر حوزه مسجدسلیمان بزرگ را صرفاً بر اساس شایستگی و تخصص و بدون توجه به منافع شخصی و گروهی و طایفه ای انجام داده‌اند؟