محور مسجدسلیمان_ایذه در منطقه پاگچ همچنان غیرایمن و حادثه ساز +تصاویر
محور مسجدسلیمان_ایذه در منطقه پاگچ همچنان غیرایمن و حادثه ساز +تصاویر

عصر اولین ها// علیرغم گذشت بیش از یک ماه از بازگشایی محور مسجدسلیمان_ایذه در منطقه پاگچ این مسیر همچان غیرایمن و حادثه ساز است و امکان بروز هر گونه حادثه برای عابرین و خودروها وجود دارد. این در حالی است که در آستانه نوروز به مناسبت بازگشایی این محور از عوامل آن با اهدای گل […]

عصر اولین ها// علیرغم گذشت بیش از یک ماه از بازگشایی محور مسجدسلیمان_ایذه در منطقه پاگچ این مسیر همچان غیرایمن و حادثه ساز است و امکان بروز هر گونه حادثه برای عابرین و خودروها وجود دارد. این در حالی است که در آستانه نوروز به مناسبت بازگشایی این محور از عوامل آن با اهدای گل و لوح سپاس، تجلیل شد.

به گزارش عصر اولین ها، اواخر اسفندماه بود که ورناصری نماینده مردم شهرستان از بازگشایی جاده مسجدسلیمان – ایذه حدفاصل منطقه تلبزان – پاگچ گدارخبر داد. این جاده از بهمن ماه بر اثر رانش زمین و ریزش کوه مسدود شده بود که ضمن بازگشایی این محور از عوامل آن با اهدای گل و لوح سپاس، تجلیل شد. با این حال شاهدین عینی همچنان از مسدود بودن جاده مذکور و مخاطرات موجود برای عابرین و خودروهای در حال تردد خبر می دهند. ضمن این که تردد در جاده جانبی و مسیر دسترسی در کنار جاده اصلی که همچنان با خطر رانش و ریزش کوه همراه است به سختی انجام می شود و تردد خودروهای عبوری نیز با دشواری انجام می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به بکارگیری ۱۹ دستگاه ماشین آلات سنگین و راهسازی شامل هشت دستگاه بلدوزر، پنج دستگاه بیل مکانیکی پیکوردار، یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه کامیون حمل سوخت، افزود : طی ۴۰ روز عملیات شبانه روزی نیروهای راهداری، در فاز نخست این حجم آواربرداری از این مسیر انجام شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مسجدسلیمان بیان کرد: هفته گذشته فاز دوم بازگشایی مسیر،به منظور بالا بردن سطح ایمنی جاده و امنیت تردد آغاز شد. صادقی افزود: در این فاز با بکارگیری ۲ دستگاه بلدوزر و یک دستگاه بیل مکانیکی، بالغ بر ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات ریزش برداری انجام می شود. وی ادامه داد: دستگاه های راهداری و راهسازی در حال حاضر در حال ایمن سازی مسیر می باشند و بزودی پس از اجرای کامل عملیات ایمن سازی مسیر، جاده به طور کامل برای عبور و مرور شهروندان آماده بهره برداری خواهد بود.

با تمام این تفاسیر آن گونه که پیداست عملیات بازگشایی جاده پاگچ علیرغم اطلاع رسانی های گسترده همچنان نیمه مسدود است و بازگشایی آن زمانبر خواهد بود. علاوه بر این مسیر عبوری تعیین شده فعلی نیز با مخاطراتی همراه است که امکان هرگونه حادثه را جدی جلوه نموده است. انتظار می رود تا نظر به اهمیت جدی جاده فوق عوامل اجرایی و دستگاهها و ماشین آلات بیشتری برای تکمیل عملیات اجرایی و بازگشایی کامل جاده اختصاص یابد. همچنین ایمن سازی و رفع مخاطرات موجود نیز می تواند در راستای کاهش امکان بروز حوادث موثر باشد.